رئیس کمیته حسابرسی شورای اسلامی شهر بیرجند از بررسی چگونگی وصول جرایم و مطالبات کمیسیون ماده صد در این کمیته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ مهندس عباس سروری گفت: عملکرد ماده ۱۰۰ شهرداری در جهت نظم بخشیدن به شهرسازی و ساخت و سازهای شهری می باشد و مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن قبل از هر اقدامی به تفکیک اراضی یا عملیات عمرانی و ساخت ساز بایستی از شهرداری پروانه ( مجوز ) اخذ نمایند و شهرداری مکلف به جلوگیری از عملیات ساختمانی بدون مجوز و خلاف پروانه صادره در زمین های محصور و غیر محصور می باشد.

وی اذعان داشت: کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها نهادی است خاص و شبه قضایی که به اختلافات مردم و شهرداری در خصوص اقدامات عمرانی و شروع ساختمان بدون مجوز و تخلفات مرتبط، رسیدگی و اقدام به اتخاذ تصمیم می نماید.

وی با اشاره به لزوم شفاف سازی در خصوص آراء صادره، جریمه های تعیین شده و میزان وصول جریمه های کمیسیون افزود: وجود سامانه های مختلف مالی، شهرسازی و کمیسیون ماده صد باعث از هم گسیختگی مطالبات شهرداری شده که با راه اندازی سامانه متمرکز سرا 10 و تجمیع این موارد، دسترسی به اطلاعات مالی و معوقات شهرداری آسانتر می باشد.

رئیس کمیته حسابرسی شهرداری ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کمیسیون ماده صد نسبت به ارائه گزارش سه ماهه از سال 1400 جهت بررسی بیشتر در جلسه آتی کمیته حسابرسی اقدام نماید.

مهندس سروری اذعان داشت: هدف این کمیته از بررسی پرونده های کمیسیون ماده صد، پیگیری و کنترل آراء صادره جهت وصول مطالبات شهرداری می باشد.

وی خاطر نشان کرد: می بایست سیستم به گونه ای طراحی شود که تمامی اطلاعات یکجا ثبت و قابل دریافت و دارای گزارش جامع باشد.

شایان ذکر است ارائه ی قراردادهای شهرداری در سالهای 1401 و 1402 به تفکیک استعلام، مناقصات و ترک تشریفات برای جلسات بعدی کمیته مورد درخواست اعضا بود.