رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: درخواست غرفه داران روز بازارهای شهرداری مبنی بر تحقق عدالت و شفاف سازی در کمیسیون خدمات شهری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا با حضور جمعی از کسبه روز بازارها و مدیران شهرداری برگزار شد.

مهندس مرتضی یزدانشناس در این جلسه با اشاره به اعتراض غرفه داران روز بازارهای شهرداری در خصوص برگزاری مزایده در این بازارها گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری در پی مصوبه شورا مبنی بر اجرای مزایده در روز بازارهای شهرداری اقدام به این امر نموده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا افزود: در حال حاضر با توجه به اعتراض کسبه این روزبازارها پس از رایزنی های متعدد مقرر شد تا تعیین تکلیف نهایی، به مدت دو ماه به غرفه داران مهلت داده شود تا پس از انجام بررسی های لازم نتیجه نهایی اعلام گردد.

مهندس یزدانشناس با اشاره به نظر اعضای شورا مبنی بر درنظر گرفتن منافع سازمان اظهار داشت: موراد مطروحه توسط کسبه روز بازارها مبنی بر عدم شفافیت و رعایت عدالت در برگزاری مزایده، توسط اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری تا حصول نتیجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری نیز در این جلسه مزایده املاک روز بازارها را اجرای قانون به دنبال مصوبات شورای اسلامی شهر دانست.

دلپسند گفت: به دلیل ایجاد به هم ریختگی در غرفه های روز بازارهای شهرداری مقرر شد سال گذشته پس از دادن مهلت به کسبه، در خصوص برگزاری مزایده در سال جدید اقدام شود.

رضا مسافر مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی شهرداری نیز در این جلسه گفت: رویکرد شورای شهر و شهرداری بیرجند همراه با مساعدت می باشد لذا پس از اعلام موارد مورد اعتراض کسبه به صورت کتبی به این واحد، بررسی های لازم انجام و بر اساس مستندات موجود، گزارش به شورای شهر ارائه خواهد شد.

شایان ذکر است در جلسه کمیسیون، نمایندگان کسبه روز بازارهای شهرداری به بیان موارد مورد نظر پرداختند.