رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از موافقت پارلمان شهری با لایحه‌ای برای اخذ مجوز انتشار اوراق مشارکت به منظور اجرای پروژه های مورد نیاز در 5 قالب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته در جلسه علنی شورا، کلیات پروژه های اجرایی شهرداری از محل انتشار اوراق مشارکت در شورا مطرح شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد با اشاره به این موضوع گفت: منابع مالی این اوراق با تضمین شهرداری صرف خرید اتوبوس، مشارکت در ساخت زمین و اجرای پارک آبی در بیرجند خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به خرید 80 دستگاه اتوبوس به میزان 7000 میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین 50 درصدی دولت در بازپرداخت اصل و سود ادامه داد: از دیگر پروژه های پیشنهادی شهرداری، خرید 35 دستگاه اتوبوس به میزان 3000 میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین 100 درصدی شهرداری در بازپرداخت اصل و سود می باشد.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد یادآور شد: مشارکت در ساخت در زمین های متعلق به شهرداری واقع در خیابان های مدرس و یاسمن با متراژ 4 هزار و 1500 مترمربع نیز از دیگر پروژه های اجرایی از محل انتشار اوراق مشارکت می باشد.

وی از اجرای پارک آبی و شهربازی بزرگ شهر به میزان 6000 میلیارد ریال از این محل خبر داد و عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند پس از شور و مشورت و بیان نظرات ارشادی در این خصوص، با لایحه شهرداری مبنی بر انتشار اوراق مشارکت موافقت کردند.

شایان ذکر است طرح توجیه فنی، مالی و اقتصادی کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، تحلیل حساسیت هزینه و درآمد پروژه ها و سایر موارد توسط مدیر سرمایه گذاری شهرداری در جلسه دیروز شورا مطرح شد و از این شرایط به عنوان بهترین فرصت برای تغییر در سیستم حمل و نقل عمومی یاد شد.

در ادامه طرح مجتمع تجاری مسکونی مدرس و یاسمن نیز مطرح و معرفی شد و اهداف و چشم اندازهای این پروزه های نیز تشریح گردید.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به درخواست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری مبنی بر بروز رسانی نرم افزار و سخت افزار سامانه فروش بلیت اذعان داشت: پس از طرح موضوع در شورا و بیان نظرات موافق و مخالف در این خصوص، مقرر گردید موضوع با شرح خدمات مشخص از طریق مناقصه انجام گردد.