رئیس کمیسیون فرهنگی و رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از احصاء مشکلات مساجد سطح شهر در حوزه های مختلف در هفته فرهنگی استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد با اشاره به احصاء مشکلات مساجد به برگزاری اجلاس روسای کمیسیون های فرهنگی استان در هفته فرهنگی اشاره کرد و گفت: توجه به مساجد به عنوان زیرساخت اقدامات فرهنگی و مذهبی حائز اهمیت می باشد.

شایان ذکر است با شروع جلسه علنی و رسمی شورای شهر بیرجند در ابتدا تعدادی نامه شخصی قرائت شد که اعضا به تناسب و فراخور موضوع به اعلام نظر در خصوص موراد مطروحه پرداختند.

پس از آن نامه دانشگاه بیرجند مبنی بر برگزاری نمایشگاهی با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و با هدف ایجاد ارتباط دانشجویان با صنعت مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر، اعضای شورا با همراهی و حمایت شهرداری جهت اجرای این نمایشگاه موافقت کردند.

در ادامه این جلسه سه تن از اعضای هیئت حضرت علی اکبر (ع) بیرجند مهمان جلسه شورا بودند.

گفتنی است درخواست مسئول هیئت امنای مسجد مبنی بر احداث ساختمان هیئت و دارالشفا در زمین اهدایی توسط یکی از خیرین بدون آسیب  به املاک مجاور بیان شد که بنا به نظر یکی از اعضای شورا پیشنهاد تأمین دلیل قبل از اجرای پروژه و حضور کارشناس دادگستری و پیش بینی خطرات احتمالی ناشی از گود برداری، مطرح گردید.

همچنین بر ارسال درخواست به نظام مهندسی برای تهیه سازه نگهبان از سوی هیأت حضرت علی اکبر (ع) برای اتخاذ تمهیدات لازم قبل و حین گودبرداری تاکید شد.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر مصوب شد موضوعات حوزه فنی و عمرانی پروژه احداث ساختمان هیأت حضرت علی اکبر(ع) با ارائه پیشنهادات راهبردی کمیسیون عمران توسط اعضای هیأت پیگیری شود و در راستای نصب تابلوی معرفی هیأت نیز به صورت رواق از سوی شهرداری مساعدت لازم در زمینه صدور مجوز صورت پذیرد.