رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند خبر داد: شورا میزبان روسای کمیسیون های فرهنگی استان در هفته فرهنگی بیرجند می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد روز گذشته در جلسه علنی شورا با اعلام این خبر گفت: هفتم الی چهاردهم آبان ماه به نام هفته فرهنگی بیرجند نامگذاری شده که با نظر موافق اعضای شورا مقرر گردید در این هفته نشست روسای کمیسیونهای فرهنگی 11 شهر استان خراسان جنوبی در بیرجند و به همت شورا و شهرداری تشکیل گردد.

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: همچنین اعضای شورا در این جلسه بر بازگشت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از قاین به بیرجند تاکید کردند.

در این جلسه رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورا اذعان داشت: بنا به پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش بودجه در برخی ردیف های منابع و مصارف بودجه 1402 مقرر گردید مبالغ درخواستی به اضافه بودجه غذا در افزایش بودجه لحاظ گردد.

مهندس عباس سروری خاطر نشان کرد: درخواست ترک تشریفات شهرداری برای اجرای فنداسیون و اسکلت رواقهای متصل به پروژه سردرب بازار مرکزی بیرجند نیز مطرح گردید که اکثریت اعضا خواستار اطلاع رسانی و درج مجدد آن در سامانه ستاد شدند.

اختصاص فرهنگسرا به صورت رایگان به مناسبت هفته گرامیداشت معلولین به توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)، کمک 50 میلیون تومانی شورا به برگزاری نمایشگاه حضرت زهرا (س) و اختصاص فرهنگسرا برابر مقررات و ضوابط به کنگره ملی شهدای دانشجوی استان از دیگر مصوبات شورا در جلسه روز گذشته بود.

شایان ذکر است رسیدگی به درخواست تعدای از مالکین املاک مجاور فرهنگسرای شهرداری با حضور جمعی از مالکین در این جلسه شورا در دستور کار قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع گردید.

در پایان این جلسه دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند پس از ارائه گزارشی از اقدامات ترافیکی شهرداری؛ از کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح خیابان های شهید صیاد شیرازی و ارتش در دهه فجر سال جاری بنا به قول مساعد استاندار در جلسه ستاد راهبردی تصادفات استان خبر داد.