رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از درخواست اعضای شورا برای دفن شهید گمنام در میدان اجتماعات شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، روز گذشته مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در شورا حضور یافت و اعضای شورا درخواست خود مبنی بر دفن شهید گمنام در میدان اجتماعات شهر را اعلام نمودند که با موافقت سرهنگ فلاحی پس از طی مراحل اداری مواجه شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد با اشاره به ساخت موزه دفاع مقدس در استان گفت: موزه های دفاع مقدس در احیاء گذشته و کمک به انتقال ارزش و فرهنگ دفاع به جوانان و نسل‌های آینده بسیار موثر می باشد و می بایست بر حفظ آن تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه موزه های دفاع مقدس یک مجموعه فرهنگی می باشد که به شیوه هنرمندانه‌ای‌ تصاویری از مقاومت، حماسه و ایثار ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله را به نمایش می گذارد اضافه کرد: مساحت در نظر گرفته شده برای ساخت این موزه در شهر بیرجند 32 هکتار می باشد که 5/18 هکتار آن شامل فضای سبز بوده و با نظر مساعد اعضای شورا مقرر گردید شهرداری نسبت به اجرای فضای سبز این مجموعه در اسرع وقت اقدام نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به درخواست مدیر کل حفظ آثار مبنی بر همکاری شهرداری در تکمیل المان شهدای گمنام پارک پروفسور معتمد نژاد گفت: پس از طرح این موضوع در شورا، اعضا خواستار تسریع در انجام این امر از سوی شهرداری شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد عنوان کرد: در این جلسه همچنین بر همکاری شهرداری بیرجند با مسجد حضرت رقیه (س) در نزدیگی منازل کویرتایر بنا به درخواست های مکرر ساکنین مبنی بر خاکسپاری شهید گمنام، تاکید گردید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه ساخت موزه دفاع مقدس برای حفظ نظام و انقلاب می باشد ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آینده ساخت این موزه به اتمام می رسد.

سرهنگ فلاحی خواستار حمایت اعضای شورای شهر بیرجند در ساخت موزه دفاع مقدس و طراحی فضای سبز آن متناسب با موزه شد.