جلسه ی شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور اعضای شورا، مهندس جاوید، سرپرست شهرداری و خبرنگاران در سالن جلسات شورا برگزار شد

هفدهمین جلسه ی شورای اسلامی شهر بیرجند شنبه 96/7/29 با حضور اعضای شورا، مهندس جاوید، سرپرست شهرداری و خبرنگاران در سالن جلسات شورا برگزار شد.

ابتدای جلسه دکتر تقی زاده ضمن خیرمقدم به شهردار منتخب و خبرنگاران گزارشی از چگونگی روند انتخاب شهردار در کارگروه مشورتی را به استماع حاضران در جلسه رساند.
رئیس شورای شهر بیرجند با تاکید به اینکه شهر بیرجند منتسب به شهر ایمان و فرهنگ و علم است بیان کرد توجه به پاک دستی و سالم سازی و ضابطه مندی جزو تاکیدات شورای اسلامی شهر می باشد تا شهری مورد انتظار مردم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اعضای شورا با هم مشارکت و تعامل خواهند داشت افزود شورای شهر حمایت و پشتیباتی لازم را از شهردار بیرجند خواهد داشت تا در راستای عمران و توسعه شهری تلاش و کوشش مطلوب را داشته باشد.
او ادامه داد سعی می شود در جلسات شورا از شهردار و نخبگان و اساتید مدیریت شهری در جهت تعامل و اداره امور شهر دعوت بعمل آید. وی همچنین خواستار بهبود وضعیت بافت تاریخی بیرجند و توجه بیشتر به این امر شد.
سپس مهندس محمدعلی جاوید شهردار منتخب پس از ارایه بیوگرافی و رزومه کاری خود ضمن تشکر از اعضای شورا از اینکه توفیق خدمت در شهر فرهنگی و علمی بیرجند را بدست آورده ابراز خرسندی نمود و افزود جهت هماهنگی و تعامل بیشتر در اجرای برنامه های شهری قطعا از تجربیات و دانش اعضای شورا، استاندار و سایر مسئولان اجرایی استفاده خواهد نمود.
در ادامه، دکتر حسنی صفت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر به بیان نظرات خود در خصوص مناسب سازی برای معلولان پرداخت و خواستار توجه بیشتر شهرداری و شورا به این امر شد.
همچنین، مهندس میری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بعد از ارایه گزارش کمیسیون عمران درخواست کرد شهردار شخصا در کمیسیون ماده 5 شرکت نماید چون در کمیسیون ماده 5 گاهاً تقاضای کاربری هایی داده می شود که خلاف قواعد طرح تفصیلی شهر می باشد و این باعث می شود  از کاربری های غیرضروری جلوگیری شود و شورا هم باید بر این امر نظارت بیشتری داشته باشد.
دکتر طاهری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر  ضمن خیر مقدم اعلام کرد انتخاب مهندس جاوید بعنوان شهردار به معنای نفی سایر گزینه ها نیست و در آینده در اداره مدیریت شهری از تفکرات و نظرات آنان استفاده خواهد شد.
و در پایان عبدالرزاق نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با ذکر چند آیه از کلام الله گفت: توصیه های 12 گانه مقام معظم رهبری باید در دستور کار شهردار قرار گیرد.  وی از شهردار خواست هر 3 ماه یکبار گزارشی از عملکرد شهرداری به مردم ارایه نماید.