رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هدف و رویکرد شورا و شهرداری بیرجند را حمایت از ورزش همگانی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد در میزبانی مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی و جمعی از همکاران ایشان گفت: با توجه به مسئولیت شورا و شهرداری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گسترش فضاهای ورزشی و فرهنگ ورزش می تواند با  ترویج سبک زندگی سالم در راستای این هدف، تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ورزش، خصوصاً ورزش همگانی اولویت مهم شورا می باشد افزود: توجه به این مساله قطعا شور و نشاط اجتماعی را به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند پویایی شهر را در گرو تعامل مثبت شورا، شهرداری و اداره ورزش و جوانان عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست ضمن بیان مواردی در خصوص اهمیت ورزش در مباحث اجتماعی اذعان داشت: با تعامل دو مجموعه می توانیم کارهای خوبی در سطح شهر و استان انجام دهیم.

محمدعلی ربیعی با بیان موضوعاتی از قبیل راه اندازی مجدد ایستگاههای دوچرخه در سطح شهر و رایزنی با شهرداری تهران و انتقال دوچرخه های بلااستفاده به این شهر گفت: طرح ورزش همگانی با طراحی اپلیکیشنی تحت عنوان تشویق شهروندان به انجام ورزشهای مختلف و ثبت اطلاعات فردی در این اپلیکیشن نیز در دستور کار این اداره می باشد.

وی با اشاره به بحث تجاری سازی ادامه داد: با تجاری نمودن برخی اماکن متعلق به این اداره می توانیم از طریق بخش خصوصی مشکل خوابگاه را نیز در شهر و استان مرتفع کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خواستار اختصاص سرویس برای مجموعه ورزشی غدیر شد و تصریح کرد:

احداث مجموعه ورزشی بانوان، مجوز ساخت بیلبورد، تهاتر زمینهای بلااستفاده، تیم داری، آسفالت پیست اسکیت بند دره و ... از جمله موارد درخواستی برای همکاری شورا و شهرداری با این اداره کل می باشد تا در آینده ای نزدیک شاهد رونق ورزش همگانی در سطح شهر بیرجند باشیم.

گفتنی است  پس از بیان نظرات مختلف در خصوص پیشنهادات مدیرکل ورزش و جوانان استان، مقرر گردید موراد درخواستی طی مکاتبه ای به شورای شهر ارسال گردد تا پس از بررسی در کمیسیون های تخصصی شورا و ارائه راهکار، در این خصوص تصمیم گیری شود.