نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی، گفت: اگر برای به‌ وجود آمدن دولت اسلامی تلاش کنیم جامعه اسلامی نیز در پی آن ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی شهرستان های استان اظهار داشت: هر چیزی آفت دارد، انسان هم آفت دارد و توقعی که از خود انسان است، اینکه برای درد و رنج‌های فرهنگی که انسانیتش را به خطر می‌اندازد هم یک حساب کتابی داشته باشد. شاهد هستیم آفت‌هایی که در حوزه فرهنگی برای انسان حاصل می‌شود، ضایعاتش قابل قیاس با ضایعات جسمانی نیست.

وی با گلایه‌مندی از نبود افراد متخصص در حوزه‌‌های فرهنگی گفت: گاهی شاهد هستیم در کار فرهنگی کسانی دخالت می‌کنند که اصلاً تخصص ندارند و اگر می‌خواهیم دنیا درست شود اول باید مقدمات آن را درست کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی ادامه داد: دولت اسلامی تنها نیروی اجرایی نیست بلکه دولت اسلامی همان است که به تمام مسائل بیندیشد و جای سوال است که چرا بعد از 40 سال هنوز این اتفاق نیفتاده و اگر امروز شاهد آسیب‌های فراوان در جامعه هستیم نتیجه کار خودمان است. اگر دولت اسلامی تشکیل شود بعد از آن جامعه اسلامی نیز تشکیل می‌شود و در صورت عدم انجام اقدامات درست و به موقع، مشخص است که نتیجه معکوس می‌گیریم.

وی با بیان اینکه انسان موجودی است که ذاتاً فرهنگی آفریده شده و تحت این عنوان نمی‌تواند خارج شود، افزود: انسان را بدون فرهنگ نمی‌توان تعریف کرد. هیچ اقدام مناسبی برای انجام صحیح فرهنگ دینی در جامعه انجام نمی‌دهیم و توقع داریم مردم باشند و گله‌مندیم که چرا اوضاع جامعه چنین است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: یک خانواده وقتی دارای فرهنگ قوی باشد، فرزندان آن خانواده نیز با همان فرهنگ تربیت شده و برای جامعه مفید می‌شوند، اما در خانواده‌ای که پدر و مادر منحرف و معتاد هستند بچه چطور می‌خواهد تربیت شود و دقیقاً دولت هم نسبت به مردم این حالت را دارد. اگر فرهنگ‌سازی به خوبی انجام شود مردم خوب هستند و هدف نهایی که باید به جامعه اسلامی برسیم به دست می‌آید

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه گفت: در هفته فرهنگی بیرجند گرد هم آمدیم تا در خصوص دغدغه‌های فرهنگی و رفع آسیب‌های اجتماعی با یکدیگر تبادل نظر کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه ما در زمانی زندگی می‌کنیم که هجمه شبیخون فرهنگی ما را تهدید می‌کند، افزود: بسیار نگران آسیب‌های رواج یافته در جامعه مثل اعتیاد، سرقت، طلاق، بی‌بند و باری، بی‌توجهی به ازدواج و عدم نظارت به برگزاری  برخی جشن‌ها هستیم.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که جامعه و استان ما را تهدید می‌کند اضافه کرد: می بایست برای معضلات و مشکلات فرهنگی راهکار در نظر بگیریم تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم.