به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، در جلسه علنی شورای شهر که روز گذشته با حضور فرماندار بیرجند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی خراسان جنوبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد موضوع دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند به مشکل دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه شورا و شهرداری تمام قد در کنار دانشگاه قرار گرفت متأسفانه دانشجویان به مرکز استان بازنگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد یادآور شد: در جلسه ای که با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، شورا و شهرداری بیرجند علی رغم بار مالی بالا، موافقت خود را در زمینه حذف تعیین کاربری، رایگان نمودن هزینه انتقال ۵۰۰ دانشجو در طول سال، مساعدت در زمینه تأمین خوابگاه و صدور رایگان پروانه ساخت از سوی شهرداری اعلام کردند.

وی در ادامه به سخنان رئیس دانشگاه مبنی بر همراهی مسئولان در شهر قائن، در زمینه تأمین خوابگاه و فضای مناسب برای دانشجویان  اشاره کرد و اذعان داشت: با وجود همکاری همه جانبه شورا و شهرداری بیرجند برای بازگشت این دانشجویان به مرکز استان، این امر محقق نشد.

فرماندار بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مرجع تعیین کننده معلم در کشور است، گفت: در حال حاضر در بیرجند در مقطع ابتدایی یکصد معلم کمبود داریم و در مقطع متوسط نیز ۱۳۰ ساعت فاقد دبیر هستیم و این تعداد نیرو امسال به طرق مختلف جبران شده است.

فاضلی فرد یادآور شد: در بیرجند همه دستگاهای متولی برای تأمین خوابگاه پای کار آمدند اما با این وجود کمبود فضای خوابگاهی وجود دارد و به همین دلیل تعداد ۵۰۰ نفر از دانشجویان به قاین فرستاده شدند.

وی ضمن قدردانی از ورود شورا و شهرداری بیرجند برای حل این مشکل، قول پیگیری این مساله را داد.

در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند به ورود شهرداری برای هزینه کرد برنامه های هفته فرهنگی استان اشاره کرد.

فرماندار بیرجند خاطر نشان کرد: برای حفظ آبرو و شأن شهر باید همگی همراه و همدل پای کار باشیم و هر ارگانی مسئولیتی را قبول کند و در این راستا ارگان هایی مانند شهرداری با داشتن سرفصل و مسئولیت اجتماعی می توانند ورود موثرتری داشته باشند.

فاضلی فرد یادآور شد: ۲ میلیارد تومان برای چاپ کتاب های دفاع مقدس، ۲.۵ میلیارد تومان جهت تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، یک میلیارد تومان برگزاری برنامه هفته فرهنگی و برگزاری یادواره شهدای هنرمند، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری جشنواره تئأتر منطقه ای در استان نیاز است.

 

لازم به ذکر است در پایان این جلسه مواردی مبنی بر همراهی اعضای شورا در جهت اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهر مطرح گردید.

در خاتمه پیشنهاد مساعدت ده میلیاردی از سوی سازمان برنامه و بودجه استان به شهرداری جهت مباحث فرهنگی مطرح و فرماندار بیرجند در خصوص پیگیری آن قول مساعد داد.