به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور مالی شورا در جلسه کمیسیون پیشنهاد تشکیل کمیته لاوصولی در شهرداری بیرجند را مطرح کرد.

مهندس عباس سروری با اشاره به مطالبات شهرداری بیرجند گفت: می بایست برای وصول این مطالبات تلاش کرد و تنها راه برای حل این مشکل تشکیل کمیته‌ای مجزا و تلاش برای وصول مطالبات است.

وی اذعان داشت: با وصول مطالبات می توانیم در راستای خدمات دهی بیشتر و قوی تر به شهروندان گام برداریم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بیرجند ادامه داد: موضوع درآمد از مهمترین دغدغه های شهرداریهاست و مجموعه شهرداری باید نهایت تلاش خود را در راستای جذب درآمد پایدار که به تبع آبادانی شهر را به همراه دارد به کار گیرد .

مهندس سروری با اشاره به پتانسیل های درآمدزایی در شهرداری و تاکید بر استفاده مناسب از آن جهت تحقق بودجه مصوب افزود: تمامی واحد ها باید همکاری و تلاش لازم را به منظور وصول مطالبات معوقه داشته باشند و در جهت تحقق آن از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده نمایند .

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری نهادی خود کفاست و درآمدها و هزینه‌های جاری برای ارایه خدمات عمرانی و شهری را از طریق منابع داخلی و خارجی خود تامین می‌کند لذا تشکیل کمیته ای با هدف ارتقاء درآمد و پیگیری مستمر وضعیت وصول مطالبات مهم و ضروری است.

شایان ذکر است در شصت و دومین جلسه کمیسیون بودجه شورا، بودجه 5 ماهه ابتدای سال جاری تعدادی از سازمانها و مناطق شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.