دکتر رضا حسنی صفت رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند، در پیامی نهم اردیبشت ماه  "روز شوراها" را به کلیه اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند متن پیام به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

و امرهم شوری بینهم

 نهم اردیبهشت ماه هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده ، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا می باشد تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

بی شک "شورا" که بر آمده از خواست و اراده مردم است، زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت شوراها، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه های اجتماعی و تخصصی که  پیدا کرده جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری و مدیریت شهری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است .

شوراها به عنوان مردمی ترین نهادی که از بطن مردم برخواسته است، زبان گویای آنان در برابر مسئولان و نهادهای مختلف محسوب می شوند و به عنوان وکلای مردم پیگیر مسائل و مشکلات آنها هستند.

اینجانب روز شوراها را به همه همکاران گرامی در شورای اسلامی شهر بیرجند که با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر  تلاش نموده و با امانت، کفایت و درایت برای نیل به جامعه شهروند مدار، خالصانه کوشش می کنند تبریک عرض می نمایم. امیدوارم در نیل به برنامه های ارزشمندتان در پیشرفت روزافزون شهر بیرجند موفق و موید باشید.  

                                                                                                                                رضا حسنی صفت  

                                                                                                                 رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند