رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: شهروندان پیشنهادات خود را در زمینه زیرساخت های مورد نیاز شهر به منظور گنجاندن در برنامه هفتم توسعه، ظرف مدت یک هفته به شورا یا شهرداری بیرجند ارائه نمایند.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ دکتر رضا حسنی صفت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال در جام جهانی؛ با اشاره به برگزاری جلسه مجمع کلان شهرها با حضور شهرداران و رؤسای شوراهای شهر مراکز استان های کشور در اصفهان گفت: در این جلسه بر تنظیم برنامه هفتم توسعه بر مبنای عدالت در توزیع امکانات در بخش های مختلف تاکید شد.

وی از طرح مبحث عدم توسعه و شاخص های محرومیت استان و شهر بیرجند در این جلسه خبر داد و عنوان کرد: درنظر داریم مجموع نظرات 30 شهر استان را در بحث توسعه دریافت نموده و پس از بازنگری ، مطالب عنوان نشده را به مجمع ارائه نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: نظرات و پیشنهادات شهروندان در کلان کشور جمع بندی شده و در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار می گیرد.

شهردار بیرجند نیز در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر 71 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند و با توجه به اینکه از مجموع اعتبارات عمرانی دولت تا هفته گذشته 8 درصد محقق شده عملاً پروژه های عمرانی کلان کشور، توسط شهرداری ها در حال انجام می باشد.

دکتر مهدی بهترین با اشاره به نقش اساسی و کلیدی شهرداری ها در توسعه متوازن کشور یادآور شد: رئوس برنامه های شهرداری بیرجند در 16 بند در جلسه مذکور بیان گردید که با عنایت به توجه رئیس مجمع کلان شهرها، مقرر شد موارد به صورت مکتوب به مجمع ارائه گردد.

  • کمیسیون خدمات شهری، بهداشت محیط زیست و سلامت

در ادامه این جلسه، بحث باغ پرندگان کاجستان توسط رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت محیط زیست و سلامت شورای شهر بیرجند مطرح شد.

مهندس مرتضی یزدان شناس با اشاره به نارضایتی شهرداری از عملکرد مستاجر باغ پرندگان، خاطر نشان کرد: با توجه به نارضایتی شهرداری و وجود مشکلاتی از قبیل استاندارد نبودن قفس ها و دیوارها و  نگهداری حیواناتی از قبیل میمون در قفس های تنگ و کوچک؛ هزینه کرد دارای مجوز مستاجر، توسط شهرداری پرداخت و ادامه همکاری با ایشان قطع می گردد.

شهردار بیرجند نیز در این خصوص با اشاره به اینکه در حال حاضر باغ پرندگان مجوزهای لازم از مراجع ذیربط از جمله محیط زیست و دامپزشکی را دارا نمی باشد گفت: این موارد قبلاً به مستاجر اعلام و جهت رفع آن به ایشان مهلت داده شد که متاسفانه اقدامی انجام نشد و بر این اساس خلع ید صورت گرفت.

دکتر بهترین اذعان داشت: هزینه کرد وی در باغ پرندگان بدون مجوز شهرداری صورت پذیرفته لذا با اینحال اگر امکانات خریداری شده مورد نیاز شهرداری باشد هزینه ها به ایشان پرداخت می گردد.

  • کمیسیون برنامه و بودجه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در ادامه به نامه شهرداری مبنی بر اخذ مجوز برای برگزاری مزایده اراضی خام 9 هکتاری شهرداری در محدوده کمربندی جنوب شهر با حضور شرکتهای تعاونی مسکن ادارات و نیز تعاونی مسکن شهرداری برابر ضوابط و مقررات اشاره کرد و از موافقت کمیسیون با این امر خبر داد که پس از بحث و تبادل نظر، این درخواست به تصویب اعضا نیز رسید.

مهندس عباس سروری به نامه ای مربوط به اراضی بند دره و طرح احداث جنگل دست کاشت در این منطقه گردشگری اشاره کرد که بر اساس این طرح سرمایه گذار نسبت به احداث رستوران، منظرگاه، کافی شاپ، فروشگاه و ... اقدام خواهد نمود که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با جذب سرمایه گذار در این خصوص موافق می باشند.

در ادامه اعضای شورا نیز با جذب سرمایه گذار مشروط به اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های متولی و تامین سرمایه توسط سرمایه گذار موافقت نمودند.

  • کمیسیون فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند نیز به پیگیری انجام اقدامات هفتگانه شامل نظافت و اصلاح درختان، رسیدگی به نمازخانه، پخش اذان، روشنایی، سرویس بهداشتی، تبلیغات و مدیریت جهادی که در 6 پارک سطح شهر صورت می پذیرد اشاره کرد و گفت: در اقدام بعدی 6 پارک جدید برای این امر مشخص شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد از پیگیری کمیسیون فرهنگی برای برگزاری همایش جامع گرامیداشت مفاخر، بزرگان و مشاهیر بیرجند خبر داد.

در پایان جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند، مدیر سرمایه گذاری شهرداری توضیحاتی در خصوص قرارداد آماده ارائه به سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در اراضی متعلق به شهرداری در منطقه ظفر مطرح کرد که اعضا پس از مشورت، با انعقاد قرارداد با سرمایه گذار موافقت و آن را تصویب نمودند.