به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر با حضور سرزده در ساختمان مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از روند فعالیت ها و توانمندیهای سازمان بازدید کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در دیدار با رئیس سازمان و معاونین ایشان با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یکی از سازمانهای مهم شهرداری در حفظ جان و سلامت شهروندان است، بر لزوم حفظ آمادگی و افزایش میزان سرعت عمل، دقت و توانمندی نیروها در حین اجرای عملیات، جهت ارائه عملکرد مناسب و ارتقاء سطح ایمنی و کمک به شهروندان تاکید کرد.

دکتر رضا حسنی صفت هدف از این بازدید را بررسی و پیگیری مشکلات کارکنان و آگاهی از میزان آمادگی این نیروها برای مواقع ضروری عنوان کرد.

وی ضمن قول مساعد برای رفع مشکلات، از نگاه ویژه نمایندگان مردم در شورای اسلامی به سازمان آتش نشانی و تقویت تجهیزات و ایستگاه های آتش نشانی شهر خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند خواستار ارائه لیست ساختمان های پر خطر ظرف مدت دو هفته به شورای سلامی شهر گردید.

دکتر حسنی صفت با تشکر از فعالیتهای مستمر، شبانه روزی و دلسوزانه پرسنل سازمان ادامه داد: دغدغه ها و راهکارهای موجود برای ایجاد شرایط مطلوب را به شورای شهر اعلام نمایید.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از تعداد ماشین آلات و نیروهای سازمان گفت: 22 دستگاه ماشین آلات آتش نشانی به همراه 88 نیروی امدادی و عملیاتی برای مقابله با خطرات و حوادث احتمالی در سازمان فعالیت دارند.

مهندس حیاتی افزود: آتش‌نشانان ما علاوه بر پوشش حوزه داخلی شهر بیرجند، با مناطق اقماری نیز در مواقع لزوم همکاری می کنند.

وی خواستار به روز رسانی تجهیزات، رفع کمبود‌ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان شد و افزود: آتش نشانان قشری فداکار و ایثارگر هستند که همزمان با دور شدن افراد از محل حادثه، برای نجات جان همنوعان به قلب خطر و حادثه می روند لذا برای پاسداشت شجاعت این عزیزان، توجه و پایبندی به نکات ایمنی ضروری می باشد.

در این نشست مشترک که با حضور دکتر حسنی صفت رئیس شورا و مهندس ویدا ناصری، مهندس عباس سروری، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد، حجت الاسلام و المسلمین درخشی اعضای شورای شهر بیرجند انجام شد ضمن بیان مشکلات آتش نشانان، وضعیت امکانات و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در راستای ارائه خدمات دهی بهینه به شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.