به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر با حضور رئیس و اعضای شورا، شهردار بیرجند و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته در جلسه علنی شورا با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به خراسان جنوبی به بیان مهم ترین دغدغه ها و خواسته های مردم پرداخت و گفت: شورای اسلامی شهر بیرجند به عنوان منتخبین مردم خواسته هایشان را در این سفر اعلام و پیگیری می کنند.

دکتر حسنی صفت از بحران آب که در آینده ای نه چندان دور گریبان گیر شهر بیرجند خواهد شد، به عنوان یکی از مهم ترین خواسته های مردمی نام برد و افزود : بحران آب شرب و آب کشاورزی  در افزایش آسیب های  اجتماعی تاثیر بسزایی دارد که باید در این سفر به این مقوله مهم پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه شورا به عنوان پارلمان شهر همانند سایر مدیران در پی رفع این مشکلات می باشد، ادامه داد: مشکلات راه های زمینی و راه های هوایی استان و شهر بیرجند نیز از دیگر مشکلات موجود می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: نبود  امکانات هوایی به سلامت روحی، جسمی و  مشکلات اقتصادی مردم ضربه می زند و از طرف دیگر فت و آمد سرمایه گذاران را  دچار  مشکل کرده است.

دکتر حسنی صفت یادآور شد: چندین سال است که منتظر راه آهن وخطوط ریلی هستیم و هر چند  انرژی زیادی برای این پروژه  صرف شده ولی مردم تا زمانی که آثار و برکات آن را نبینند و صدای صوت قطار را نشنوند، امیدوار نمی شوند و انتظار مردم تسریع در اجرای این پروژه است.

وی از مشکل انتقال پادگان 04 به عنوان یک زخم کهنه یاد کرد که در این سفر باید مطرح و پیگیری شود.

وی در این خصوص عنوان کرد: این  زخم کهنه  به 20 سالگی رسیده چون دولت و راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت در این مورد به تعهدات خود  عمل نکرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه خواسته و  نفع مردم بیرجند انتقال پادگان 04 است تاکید کرد: شهروندان در طول سنوات گذشته به دنبال تخصیص این اراضی به زیر ساخت های شهری بوده اند لیکن این امر تاکنون  محقق نشده است.

دکتر حسنی صفت با اشاره به خشک کردن درختان پادگان 04 که یک اتفاق بسیار خطرناک در شهر بیرجند می باشد اضافه کرد: تعداد زیادی از درختان پادگان 04 خشک شدند که آمار درستی  در این زمینه وجود ندارد ولی حداقل آماری که دستگاه های دولتی تایید کرده اند خشک شدن  بالغ بر 5400 اصله درخت بوده که  قطور بوده و ده ها سال عمر داشته اند.

وی ادامه داد: متاسفانه با این شرایط حتی اجازه ورود به این اراضی جهت  بررسی داده نشده و علی رغم فرمان و ابلاغ دستگاه قضا، کارشناسان رسمی دادگستری هم  نتوانسته اند به این اراضی ورود پیدا کنند .

وی به خشک شدن 61 اصله درخت جدید در کوی سازمانی ارتش اشاره کرد و ادامه داد: این پرونده در کمیسیون ماده 7 مطرح شده که کارشناس رسمی دادگستری در این جلسه اعلام کرده این خشک شدن  بدلیل عدم آبیاری مناسب بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: ممکن است خشک شدن درختان مربوط به زمانی باشد که این اراضی در اختیار راه و شهرسازی بوده، و از کسانی که مانع می شوند درخواست کردیم  اجاره دهند این وضعیت شفاف سازی شده و به اطلاع شهروندان برسد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در نطق پیش از دستور جلسه گفت: شهروندان خواستار حضوراعضای  شورا و شهردار بیرجند در مساجد هستند که می بایست این اتفاق به صورت ماهیانه رقم بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین  عبدالرزاق نژاد خواستار دعوت برخی مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین  استاندار به جلسات شورای اسلامی شهر شد و افزود:  انجام امورات  شهر بدون تعامل با دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح ها و پروژه هایی هستند که از توان و  بودجه شهرداری خارج است و باید اعتبارآن در بودجه ملی دیده شود اذعان داشت: ما  از منابع ملی و استانی سهم اندکی داریم که باید  تلاش کنیم از این منابع برای افزایش سطح رفاه مردم بهره بیشتری ببریم.

وی  با بیان اینکه خشکسالی صدمات جبران ناپذیری به منطقه  وارد کرده، افزود: انتقال پساب از جمله پروژه هایی است که می بایست از اعتبارات ملی به آن اختصاص یابد.

در ادامه جلسه نامه های کمیسیون های فرهنگی اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه و امور مالی در صحن شورا مطرح و به تصویب اعضا رسید.

شایان ذکر است در پایان هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند توسط رئیس شورا به خبرنگاران حاضر در جلسه زمان برای بیان سوالات داده شد.