رئیس شورای شهر بیرجند گفت: بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۹۹ حدود ۱۸۸ میلیارد تومان است

دکتر ابراهیم تقی‌زاده صبح شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه باید لایجه بودجه شهرداری بیرجند با سرعت بیشتری روال کار خود را طی‌کند، اظهار داشت: مسئله متمم بودجه سال جاری نیز از موضوعات حائز اهمیت است.

رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری بیرجند برای سال ۹۹ حدود ۱۸۸ میلیارد تومان است، بیان‌کرد: این در حالی است که اصل بودجه شهرداری در سال ۹۸ حدود ۱۳۲ میلیارد تومان بود.

دکتر تقی‌زاده ادامه‌ داد: بر اساس گفته متولیان امر در شهرداری ۴۸ درصد بودجه شهرداری در سال ۹۹ را بودجه جاری و ۵۲ درصد را نیز بودجه عمرانی تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به متمم بودجه سال ۹۸ ادامه داد: متمم بودجه سال ۹۸ حدود ۱۷۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به برخی از انتقادات اعضای شورای شهر بیرجند در زمینه معوقات اضافه‌کاری کارگران شهرداری گفت: در ابتدای مدیریت شهرداری برخی از کارگران ۷-۸ ماه حقوق معوقه داشتند که الان پرداختی‌ها به روز شده است.

دکتر تقی‌زاده یادآورشد: این مسئله یکی از نقاط مثبت در مجموعه شهرداری بیرجند است و در مورد سه ماه حقوق معوقه برخی از کارگران از سال ۹۶ (مربوط به مدیریت قبلی شهرداری) با بررسی‌های لازم تعیین تکلیف توسط خود شهرداری صورت خواهد گرفت.

اجرای زیرساخت مرکز پسماند

شهردار بیرجند هم با اعلام این که سال آینده، زمان بهره برداری از پروژه هایی است که امسال اجرای آن به مردم وعده داده شد، گفت: پسماند از مباحثی است که از سال 96 و به طور سالانه به عنوان پروژه های شهرداری مطرح می شود و سال گذشته مناقصه آن برگزار و آگهی مناقصه خرید تجهیزات مورد نیاز هم دو ماه قبل منتشر شد که هیچ کس در آن شرکت نکرد.

به گفته مهندس جاوید زیرساخت های اولیه مورد نیاز برای مرکز پسماند مانند تکمیل سوله، اجرای سیستم های آبیاری و روشنایی و .... اجرا شده است و فقط باید دستگاه پردازش آن نصب شود البته سیستم جمع آوری پسماند در بیرجند با دیگر شهرها متفاوت است و برای سامان دهی وضعیت موجود مشاور انتخاب شده است که برای بررسی طرح مد نظر به برگزاری جلسه کارشناسی نیاز است.

وی با اعلام حمایت استاندار از اجرای طرح استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز، خاطر نشان کرد: انجام این کار نیاز به اعتبار زیادی دارد و سال آینده طرح مطالعاتی آن را تهیه می کنیم.

در این جلسه موارد دیگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت از جمله، ضرورت اجرای طرح پارکینگ طبقاتی واقع در ضلع جنوب غربی میدان امام خمینی(ره) با توجه به نیاز شهروندان و قرار گرفتن آن در مجاورت بازار اصلی شهر بیرجند

و همچنین، مشکلات موجود در اراضی موسوی و اختلافات بین دستگاه های اجرایی در خصوص زیرساخت های آن محدوده مذکور بود که مقرر گردید شهرداری در راستای حل مشکل حفاری مربوط به گازرسانی مالکین واقع در محدوده فوق مجوز حفاری را صادر و هزینه های متعلقه را به هنگام صدور پروانه در اولین مراجعه مالک، به نرخ روز از آنان دریافت نماید.