جاوید شهردار بیرجند از ثبت روزی ماندگار برای حوزه مدیریت شهری همزمان با آغاز عملیات اجرایی پارک تفریحی بنده دره در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

این مراسم با حضور استاندار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.
استاندار خراسان جنوبی در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت: ایجاد فضای سبز و تفرجگاه از دغدغه های مسئولان استان بوده که متاسفانه علیرغم وجود بسترهای مناسب تاکنون اقدامی انجام نگرفته است.
محمد صادق معتمدیان با بیان اینکه توسعه بنده دره از مطالبات مهم مردم بیرجند بوده، افزود: جلسات بسیاری برای ساماندهی این منطقه برگزار شد که با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی، ایجاد فضای سبز و تفرجگاهی در بند دره به زودی به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به زیرساخت نامناسب بنده دره، عنوان کرد: می بایست در فاز اول این پروژه با ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران خصوصی، زمینه را برای ورود علاقه مندان به گردشگری و توسعه استان ایجاد کنیم.
عالی ترین مقام دولت در استان تصریح کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان استان انگیزه لازم برای اجرای این طرح را دارند که با تمرکز معاونت عمرانی استانداری و با محوریت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر، کار فاخری در شان مردم انجام خواهد شد.
محمد صادق معتمدیان ادامه داد: تقسیم کار در بین ادارات دولتی انجام گرفته و اعتبار مورد نیاز برای تامین زیرساخت ها نیز در اختیار این سازمان ها قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شهرداری بیرجند، شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت توزیع نیروی برق برای ایجاد زیر ساخت های این منطقه ماموریت دارند.
استاندار زمان بهره برداری از فاز نخست این پروژه را ایام نوروز دانست.
شهردار بیرجند نیز در آیین کلنگ زنی پارک تفریحی بنده دره گفت: سامان دهی بنده دره از اولین درخواست های شهروندان از شهراری بوده است که اجرای آن میسر نبود مگر با حمایت و اقتدار استاندار خراسان جنوبی.
جاوید با بیان اینکه امروز از بهترین روزها و روزی ماندگار برای حوزه مدیریت شهری است، اضافه کرد: . نگاه شهرداری مداخله زیاد در محیط طبیعی این منطقه نیست.
وی با بیان اینکه بنده دره شرایط ایجاد اکو پارک را دارد، افزود: شهروندان و سازمان های مردم نهاد یاری دهنده شهرداری برای ایجاد فضای تفرجگاهی در شناسنامه شهر بیرجند باشند.
وی به وظایف سازمان های استانی اشاره و عنوان کرد: شرکت توزیع برق در مدت کوتاهی به روشنایی جاده بنده دره اقدام خواهد کرد تا شهروندان در شب به راحتی از این منطقه گردشگری بازدید کنند.
شهردار بیرجند افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از کمربندی بلوار پیامبر اعظم، اقدام به دوبانده سازی جاده نموده و در بخشی که چنین امکانی فراهم نیست، تعریض جاده صورت می پذیرد.
شهردار بیرجند اذعان داشت: قرار است بر اساس تقسیم بندی انجام شده شرکت توزیع برق حداکثر تا نوروز ۹۹ روشنایی مسیر جاده و آیلند اجرایی را تامین نماید.
وی افزود: تهیه طرح جامع مجموعه و سایر عملیات عمرانی، احداث فضاهای نشیمن و پارکینگ و انجام کارهای خدماتی نیز بر عهده شهرداری می باشد.
جاوید نگاه مدیریت شهری را به این مجموعه با اولویت حفظ فضاهای بکر دانست و ادامه داد: نیاز است شهروندان و سمن ها پس از استقرار خدمات اولیه در کنار ما باشند.
در پایان نیز جاوید شهردار بیرجند از طرف مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر بیرجند از استاندار خراسان جنوبی در برداشتن این گام بزرگ در جهت ایجاد پارک تفریحی بند دره تقدیر و تشکر کرد.