کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت شورا با حضور اعضای کمیسیون و معاون خدمات شهری و مدیریت پسماند شهرداری تشکیل شد

دکتر محمودی راد رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و سلامت شورا ضمن خیرمقدم به مدعوین حاضر در جلسه موضوعاتی در خصوص بحث پسماند بیان نمود.

در ابتدای جلسه آقای دکتر بهترین اظهار داشت، بحث پسماند از حیث اهمیت موضوع جزء اولین پروژه هایی است که شهرداری می بایست از دو بعد اهمیت درآمدزایی و درآمد پایدار حاصل از آن و بهداشت روان جامعه در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهد.

وی گفت، از آنجائیکه این طلای کثیف مسئله ای ارزشمند می باشد شهرداری باید در اولویت کاری خود قرار دهد و در این رابطه از شهرداری های تابعه نیز کمک بگیرد.

محمدزاده معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در خصوص پسماند به دو موضوع تفکیک و پردازش اشاره نمود و تأکید داشت، تفکیک زباله می بایست از مبداء و از پردازش جدا شود به لحاظ اینکه تفکیک از مبدا نیاز به فرهنگسازی دارد حداقل 3 سال زمان می برد.

لطایفی مدیر پسماند شهرداری نیز در ادامه گفت، تجهیزات تفکیک زباله در مقصد خریداری شده که به بیرجند وارد می شود از آخرین تکنولوژی روز کشور می باشد و اینکار نیاز به کسب اطلاعات به روز داشته که یک سری فعالیت ها صورت پذیرفته است.

وی گفت، در رابطه با تفکیک زباله از مبدا نیز قراردادی بین شرکت و شهرداری بسته شده که هر کدام تعهداتی را بر عهده دارند که انجام نشدن هر کدام مشکلاتی را به وجود  می آورد.

لطایفی بیان داشت، از آنجائیکه در این خصوص از طریق مناقصه داوطلب و شرکت کننده ای وجود نداشته پیشنهاد گردید کار از طریق بکارگیری مشاور انجام شود، و در این رابطه شهرداری می تواند کار خود را با شرکت های که پیمان دارند انجام دهد.

در ادامه جلسه نمایندگان شرکت پدیده پاک آرمان از مشکلات اجرای طرح مذکور مواردی را بیان کردند.