رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: به احترام باقی ماندن شهدا بر سر آرمانهایشان؛ تمام قد می ایستیم و به حرمت خون های پاکشان، برای زنده ماندن نام و یاد آنها تلاش می کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد روز گذشته در دیدار اعضای شورا با رئیس سازمان امور موزه ها و یادمان های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور اظهار داشت: در زمینه حفظ آثار، یادگارها و آثار شهدا را به رخ می کشیم و امیدواریم تاثیرگذاری این موارد در جامعه زیاد باشد.

وی با اشاره به حضور موثر و مثبت مردم خراسان جنوبی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد با تلاش کلیه دستگاههای اجرایی حضور گسترده مردم را در انتخابات 15 تیرماه شاهد باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به وجود فضای حمایت و همراهی در شورای شهر با برنامه های مربوط به شهدا خاطر نشان کرد: موزه های دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ بسیج، ایثار، شهادت و جهاد یکی از ضرورت های انکارناپذیر در شهرها می باشند که در این خصوص هم تاکنون همواره شاهد حمایت های بی دریغ شورای شهر بوده ایم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی در این جلسه با تشکر از همکاری خوب شورای شهر بیرجند در بحث موزه دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، یادمان و تشییع شهدای گمنام گفت: موزه های انقلاب می توانند محل تغییر و تاثیر در نوجوانان و جوانان باشند و جمع آوری و حفظ آثار شهدا در اشاعه و ماندگاری این فرهنگ اثرگذار می باشد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی خواستار همکاری شورا و شهرداری بیرجند در بحث محوطه سازی همزمان با پیشرفت ساختمان پروزه باغ موزه دفاع مقدس شد.

همچنین رئیس سازمان امور موزه ها و یادمان های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز در این جلسه ضمن اعلام پیام قدردانی سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور از شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: تاکنون 24 موزه در سطح کشور افتتاح شده و 5 موزه نیز در حال افتتاح است.

سرهنگ طباخی با اشاره به عملکرد مثبت شهرداری های کشور در بحث موزه های دفاع مقدس اذعان داشت: امیدواریم در استان خراسان جنوبی نیز سایر شهرداریها پای کارآمده و با محوریت شهرداری بیرجند، حمایت های لازم از این پروژه صورت پذیرد.

فاطمه زهرا هلال بیرجندی عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این دیدار گفت: تمام قد به احترام شهدا ایستاده ایم زیرا نفس کشیدن و حیاتمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم.

مهندس یزدان شناس عضو دیگر شورای شهر بیرجند نیز گفت: در شورای پنجم مقرر شد برای 18.5 هکتار محوطه (فضای سبز) نقشه ای طراحی شود و امسال نیز از بودجه شهرداری برای این امر اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به قرارگیری مکان موزه دفاع مقدس در موقعیت بام بیرجند و چشم انداز بسیار خوب، پیشرفت سریعتر این پروژه مورد انتظار ما نیز می باشد و با تمام نیرو از این پروژه حمایت خواهیم کرد.

دکتر فروزانفر عضور شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این دیدار با توجه به اعلام آمادگی شورای شهر برای حمایت از این پروژه گفت: منتظر تهیه طرح محوطه پروژه و تحویل زمین به شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: در بحث طراحی و فازبندی پروژه باغ موزه دفاع مقدس، روند کار کمی طولانی شده و با توجه به مساحت زیاد این مجموعه امیدوارم شرایط به گونه ای پیش رود که تا پایان سال جاری، کاشت درخت های محوطه انجام شود.

دکتر فروزانفر با اشاره به تامین بودجه این پروژه، اجرای آن را دارای تاثیر بسزایی در مرتفع نمودن نیاز شهر به فضای سبز عنوان کرد.

دکتر حسنی صفت نایب رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز اذعان داشت: با توجه به محرومیت استان خراسان جنوبی و همچنین مردم آن و پایین بودن درآمد های شهر، در حد وسع مجموعه از اجرای این پروزه حمایت خواهیم کرد.

وی با توجه به اینکه می توانیم برنامه ریزی های متعددی برای حفظ ارزشهای شهدا داشته باشیم اضافه کرد: توجه بیشتر به جانبازان علی الخصوص جانبازان اعصاب و روان و همچنین مادران و پدران شهدا در زمان حیاتشان نیز می تواند در حفظ ارزشها موثر باشد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند خواستار برنامه ریزی برای بازدید اعضای شورای شهر از روند پیشرفت این پروژه شد و نیز تاکید گردید گزارش جامعی از روند اقدامات انجام شده در خصوص پروژه به شورا ارائه شود.