رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از صدور دستور شورای شهر برای توقف عملیات اجرایی پروژه سردرب بازار بیرجند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد روز گذشته در جلسه علنی شورا با توجه به حضور جمعی از کسبه بازار بیرجند در اعتراض به عملیات اجرایی سردرب بازار گفت: تعدادی از کسبه حاشیه میدان امام خمینی (ره) با حضور در جلسه علنی شورای شهر به ادامه عملیات پروژه سردرب بازار مبنی بر احداث رواق‌های متصل به سردرب (مجاور مغازه‌های حاشیه میدان) به موازات نمای سنتی سازه اعتراض نمودند.

وی با اشاره به مراجعات متعدد قبلی برخی از کسبه به شهرداری در خصوص مخالفت با این پروژه ادامه داد: بازاریان اظهار داشتنددر ابتدای آغاز عملیات اجرای این پروژه قرار بود شهرداری طبق قولی که داده فقط اقدام به ساخت سردرب بازار نماید و صحبتی از ایجاد رواق و ساخت و سازهای جانبی که املاک ما را دچار مشکل نماید نبوده و با توجه به اینکه از حدود صد سال پیش مغازه های حاشیه، رو به میدان باز بوده اکنون شهرداری با این کار این امتیاز را از ما سلب نموده و به شدت از این اقدام ناراضی هستیم.

وی ادامه داد: به دلیل عدم استحکام سازه مغاز های موجود در طرح و حفر چاله های متعدد در پیاده روی جلوی مغازه ها، برخی کسبه خواستار توقف عملیات به دلیل آسیب به مغازه ها شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اذعان داشت: به نقل از جمعی از کسبه، در پی بارندگی های اخیر، بسیاری از انبارها و زیرزمین های مغازه ها دچار آبگرفتگی و آسیب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد یادآور شد: با نظر اکثریت اعضای شورا مقرر گردید دستور توقف عملیات اجرای رواقهای پروژه سردرب بازار بیرجند صادر شد.

وی افزود: ایمن سازی مغازه ها و رفع آسیب های موجود در پی اجرای این پروژه و ادامه عملیات اجرایی پس از جلب رضایت شاکیان مورد درخواست شورای شهر می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در ادامه این جلسه با اشاره به مکاتبات متعدد شهروندان مبنی بر نارضایتی جهت اخذ هزینه نگهداری چک توسط شهرداری گفت: مقرر گردید این مهم تا حصول نتیجه در خصوص اخذ یا عدم دریافت هزینه نگهداری چک در کمیسیون حقوقی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد یادآور شد: در خصوص راه اندازی کانون بازنشستگان شهرداری، هرگونه مساعدت از جانب شورای اسلامی شهر منوط به ثبت این کانون در مراجع ذیربط می باشد.

وی با اشاره به مکاتبه شهروند مبنی بر اعتراض به رای کمیسیون ماده 7 (قطع اشجار) اضافه کرد: بررسی امور مربوط به این کمیسیون در حیطه اختیارات شورای شهر نمی باشد.