به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ در پی سومین حضور متوالی اهالی خیابان مفتح در شورا، شورائیان برای گره گشایی مشکلات آن ها چاره اندیشی کردند.

در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر بیرجند جمعی از اهالی ساکن خیابان مفتح 45 و 47 با حضور مجدد در صحن علنی شورا نسبت به نصب دکل در فضای سبز نزدیک خانه های محل سکونت، اعتراض و از شورا خواستند به این مساله ورود پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به ارسال نامه دادستان بیرجند به شرکت مخابرات و ارسال رو نوشت آن به شورا و شهرداری مبنی بر همکاری لازم با ساکنین در صورت امکان جابجایی این  دکل به مکان مناسب اظهار داشت: اعضای پارلمان شهری نمایندگان مردم هستند و وظیفه دارند به دغدغه های آنها پاسخ دهند.

لازم به ذکر است در نهایت بعد از بحث و تبادل نظر بین اعضای شورای شهر و شهروندان حاضر در جلسه شورا، شوراییان با نصب دکل مخابراتی در مکان مد نظر مخالفت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه بررسی پروژه های شهری در استانداری اظهار داشت: برخی از پروژه ها مانند انتقال صنوف آلاینده، پساب فاضلاب، تقاطع غیر همسطح، بهسازی ورودی های شهر و... به گره کوری در شهر تبدیل شده اند که باز کردن آن نیاز به همکاری سایر دستگاهها دارد.

وی افزود: در اولین جلسه این کارگروه، شورا و شهرداری پروژه های اولویت دار شهر را مطرح نمودند که برخی از این پروژه ها از دوره چهارم شورا باقیمانده و نیاز به همکاری دستگاههای مربوطه جهت تقویت وفاق و همدلی ایجاد شده را دارند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر با اشاره به کمبود بودجه شهرداری در اجرای برخی پروژه ها و ضرورت حمایت دولت، اظهار امیدواری کرد با کمک دولت سیزدهم و هماهنگی شورا و شهرداری در این دو سال باقیمانده اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد.

عضو دیگر شورای شهر هم با بیان اینکه اجرای پروژه ای مانند تقاطع غیر همسطح از عهده شهرداری به تنهایی خارج است، گفت: ما باید از برگزاری این جلسات برای جذب اعتبارات دولتی استقبال کنیم.

شایان ذکر است توافق اعضای شورا با تمدید قرارداد کیوسک میدان اول مدرس، همکاری شهرداری در اختصاص اتوبوس برای برگزاری جشن توانبخشی حضرت علی اکبر (ع)، تمدید اجاره ملک تحت اختیار هیئت اندیشه ورز استان جهت ساماندهی کودکان کار، اختصاص مغازه برای تولید کفش سنتی بیرجند به هنرمندان بیرجندی، مخالفت در اختصاص رایگان مکان کتابخانه حضرت خدیجه کبری (س) و ارجاع نامه نامگذاری میدانی به نام نهاد کتابخانه ها به کمیته نامگذاری شهرداری از جمله مصوبات شورای اسلامی شهر بیرجند در روز گذشته بود.