رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن آرزوی موفقیت برای نیروهای مقاومت فلسطین گزارش کوتاهی از ماموریت های اخیر اعضای شورا مطرح نمود که شرح و تفصیل آن به جلسات بعدی موکول شد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند روز گذشته جلسه علنی شورا با طرح نامه ها و درخواستهای شهروندان و لوایح شهرداری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد اظهار داشت: این جلسه با طرح نامه های دو فوریتی توسط منشی شورا آغاز شد که با نظر موافق اعضا در خصوص جذب 10 راننده پایه یک (آتش نشان) از طریق شرکت برای جبران کمبود نیروی آتش نشان مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه فروش زمین در بودجه 1402 شهرداری اعلام شده و دارای ردیف درآمدی می باشد گفت: با عنایت به ارسال لیست پروژه های قابل انجام توسط شهرداری از طریق فروش 11 قطعه زمین مسکونی و تجاری به شورا، اعضا با این امر موافقت نمودند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به درخواست تعدادی از رانندگان تاکسی بیسیم 133 و 3133 مبنی بر ادغام مدیریت دو شبکه اذعان داشت: با نظر اعضای شورا، نامه جهت اقدام وفق ضوابط و برابر قرارداد به شهرداری ارسال شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد یادآور شد: در پی حضور تعدادی از شهروندان ساکن خیابان مفتح در خصوص اعتراض به نصب دکل مخابراتی، پس از مشورت در این خصوص مقرر گردید پس از بررسی کامل موضوع، نماینده ساکنین در جریان موارد قرار گیرد.

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون بودجه شورا اظهار داشت: سازمانها و مناطق شهرداری در جلسه ای با حضور کارشناسان کمیسیون به بیان گزارش درآمدی حوزه خود پرداخته و نظرات ارشادی در خصوص بهبود روند فعالیت مجموعه تحت مدیریت را دریافت نمودند.

مهندس عباس سروری با اشاره به موافقت اعضا با درخواست شهرداری مبنی بر بخشودگی جرایم عوارض نوسازی تصریح کرد: در خصوص لایحه شهرداری مبنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نسبت به هوشمند سازی و واگذاری برخی از خدمات الکترونیک در روز بازارها  مقرر گردید به صورت پایلوت در بازار غفاری انجام شود.

وی از موافقت شورا با اختصاص مبلغ 6 میلیارد تومان جهت المان میدان سپاه و دفترچه بروز رسانی شده ارزش گذاری اراضی و املاک سطح شهر خبر داد و افزود: با عنایت به نامه شهرداری مبنی بر عدم پوشش هزینه های فرهنگسرای شهراری با اجاره بهای دریافتی مقرر شد پرداخت هزینه های اپراتوری و آماده سازی سیستم صوت و تصویر بر عهده متقاضیان بوده و چنانچه مراسمی همراه با فروش بلیت باشد علاوه بر اجاره بهای یک روز، 10 الی 20 درصد مبلغ فروش بلیت با نظر هیئت مدیره سازمان فرهنگی شهرداری اخذ گردد.

همچنین اعضای شورا در ادامه با درخواست شهرداری مبنی بر پرداخت مابه التفاوت ترمیم حقوق کارکنان و اعمال آن در متمم بودجه سال جاری موافقت نمودند.

شایان ذکر است در این جلسه نامه ای مبنی بر دعوت به مشارکت از طرف آستان مقدس امامزادگان باقریه و تهیه کتاب مجموعه قوانین و مقررات شورای اسلامی شهر با آخرین تغییرات مطرح گردید .

گفتنی است با نظر موافق اعضا، مهندس یزدانشناس عضو شورا به عنوان نماینده شورا در کارگروه تخصصی مشارکت های مردمی پدافند غیرعامل استان معرفی گردید.