رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: با مصوبه شورا و به همت شهرداری بیرجند، مینی پارکی برای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مجتمع الزهرا احداث می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، روز گذشته مدیر و پرسنل مجتمع حمایتی الزهرا (س) به همراه 15 کودک تحت پوشش به بهانه روز جهانی کودک برای بیان خواسته ها و مطالبات خود، در صحن شورا حضور یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد ضمن خوشامدگویی به مسئولین، مربیان و کودکان و تشکر از حضور آنان و تبریک روز جهانی کودک ابراز امیدواری کرد: شورا و شهرداری بتواند برای این قشر آسیب پذیر خدمات فرهنگی و رفاهی موثری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این کودکان مانند فرزندان ما هستند، خواستار انعکاس مشکلات به صورت مکتوب به صحن شورا برای رسیدگی شد.

مدیر مجتمع حمایتی الزهرا (س) نیز به فعالیت این مرکز در زمینه مداخله در بحران، پایگاه خدمات اجتماعی، خدمات سیار و... اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این مرکز حمایتی، 29 کودک زیر 6 سال بدسرپرست و بی سرپرست نگهداری می شود.

حسن پور با اشاره به این که برای نگهداری کودکان در این مرکز نیاز به مکانی بزرگ تر است، اظهار داشت: متأسفانه بحث بازی و شادی کودکان مغفول مانده و تاکنون فضایی برای بازی نداشته اند لیکن به تازگی فضای انبار در اختیار مرکز قرار گرفته است.

وی از شورا و شهرداری در خصوص تجهیز این فضا برای بازی کودکان درخواست مساعدت کرد.

دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند نیز اذعان داشت: در صورت تأیید شورا، شهرداری برای احداث پارک برای این کودکان ورود می کند.

گفتنی است با نگاه مثبت اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند به مشکلات مجتمع الزهرا، توجعه به بحث شادی و سلامتی کودکان؛ با توجه به اهمیت موضوع و خواسته بحق ایشان، پس از بحث و تبادل نظر به اتفاق آرا مقرر شد شهرداری نسبت به احداث مینی پارک در این مجتمع ورود کند.

لازم به ذکر است در پایان هدایایی به کودکان تحت حمایت مرکز الزهرا توسط اعضای شورا و شهردار بیرجند تقدیم شد.