رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به این که اولویت های شهری در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد، موضوع  پادگان ۰۴ بیرجند را به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد با اعلام این مطلب گفت: تعدادی از پروژه‌های مهم که نیاز به پیگیری دارد در کنار رفع مشکلات پادگان ۰۴ از زوایای مختلف در شورای شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد .

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند در جلسه علنی روز گذشته شورا بار دیگر بر بحث بررسی پروژه های بر زمین مانده از جمله مشکل اراضی پادگان 04 تاکید  و مقرر شد جلسه فوق العاده شورا در این زمینه طی هفته جاری برگزار شود. 

در ادامه این جلسه منشی شورا به قرائت نامه های ارسالی به شورا پرداخت.

لازم به ذکر است قرائت نامه ای از   شهروندان مبنی بر احداث پارک بانوان،استخر، ایجاد مرکز فرهنگی، استقرار اداره کار و.... در شمال شهر از جمله این موارد بود که به  شهرداری ارجاع داده شد تا به تناسب شرایط و برنامه ریزی های انجام گرفته در این زمینه اقدام شود.

هم چنین در ادامه این جلسه نامه  انجمن دوستداران توسعه و آبادانی شهر بیرجند و  درخواست آنها  برای رسیدگی به مشکلات شهری از جمله محیط زیست، گسترش بیماری های نوپدید، مشکلات شهروندی، مشکلات فرهنگی و اجتماعی، عدم ساماندهی بافت فرسوده، نبود مراکز درمانی در شمال شهر، بی رونقی اقتصادی، فقر راه ها و.... مطرح شد که نظرات اعضای شورا در این زمینه بیان شد و مقرر گردید برخی درخواست ها  در حدود وظایف شورای شهر نیست و نیاز است  نمایندگان استان ورود پیدا کنند و در سطح ملی پیگیری انجام شود لذا شورای شهر هم در حد وظایف خود موضوعات شهر را پیگیری خواهد کرد.

در این زمینه مقرر شد موضوعات مطروحه تفکیک شده و به کمیسیون های مربوطه ارجاع و  با حضور نمایندگان این انجمن بررسی و کارشناسی شود.

هم چنین در این جلسه در مورد واگذاری طرح تفکیک پسماند از مبدا به انجمن حمایت از زندانیان بنا به درخواست انجمن با توجه به عدم استقبال سرمایه گذاران برای شرکت در مزایده موافقت شد.

شایان ذکر است افزایش سقف قراداد با سرمایه گذاران شهرداری در اماکن تفریحی، پارک ها، روزبازارها و... از 3سال به 5 سال با نظر مساعد اعضای شورا به تصویب رسید.

در ادامه در خصوص ساعت کاری آتش نشانان تبادل نظر شد و درنهایت با توجه به اختلاف نظر اعضا بین شیفت 8،16 و 24،48  مقرر شد این موضوع مورد بررسی بیشتری قرار گیرد و برای تصویب بار دیگر در  صحن شورا مطرح شود.

در پایان نامه شهرداری به قید فوریت، پیرامون پرداخت هزینه های سفر ریاست جمهوری به مبلغ 15 میلیارد ریال بنا  به درخواست استانداری و پرداخت معادل آن به شهرداری هم مطرح شد که با 5 رای موافق به تصویب رسید.