رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در دیدار با آزادگان و نمازگزاران مسجد و زینبیه آزادگان گفت: دیدارهای مردمی با محوریت مساجد، بهترین فرصت برای تعامل بیشتر مسئولان و شهروندان می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین مهدی عبدالرزاق نژاد با اعلام این مطلب ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به وطن و سختی ها و مشکلاتی که متحمل شده اند گفت: حضور مداوم در مساجد و دیدار چهره به چهره با شهروندان، فرصت مغتنمی برای بررسی و رفع مسائل محله ای شهروندان است لذا پیشنهاد می گردد درخواست های مطروحه به منظور پیگیری، به صورت مکتوب به شهرداری ارائه شود.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز طبق مصوبه کمیسیون فرهنگی انتظار دارند اذان و نماز جماعت در بوستان ها و مساجد مجاور برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند استقرار پایگاه بسیج آزادگان در مجاورت بوستان را قابل تقدیر خواند و اضافه کرد: مدیریت واگذاری بوستان ها به بسیج، فعالان و هیئت امنای مساجد زیر نظر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری انجام شده است.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد تصریح کرد: انتظار می رود بوستان و پایگاه بسیج آزدگان در مسایل فرهنگی بسیار قوی عمل کنند تا آنجا که در این مکان، نا هنجاری مشاهده نشود و فضای نا ایمن مجاور بوستان هم از لحاظ مسایل فرهنگی محافظت شود.

وی با اشاره به اینکه پیامدهای بی توجهی به ارزش های اخلاقی و اسلامی را ساکنان منطقه با تبلیغات محلی، اقدامات بازدارنده مانند امر به معروف و نهی از منکر و... مدیریت کنند ادامه داد: شورای شهر، شهرداری و دیگر مسولان باید شرایط را برای امر به معروف فراهم کنند.

شایان ذکر است در این نشست، شهردار بیرجند نیز پس از استماع خواسته های آزادگان و ساکنین محل، با بیان توضیحات لازم، قول همکاری و مساعدت در خصوص موارد مربوط به شهرداری را داد.

گفتنی است در این نشست چند تن از آزادگان به نمایندگی از سایرین به بیان درخواست های اهالی پرداختند و به مواردی از قبیل مساعدت در هزینه های ساخت و ساز مسجد، نوسازی آسفالت پیاده­روهای بوستان این منطقه با توجه به برگزاری برنامه های فرهنگی و استقبال شهروندان، بازسازی سن محل اجرای برنامه های فرهنگی در این بوستان، نوسازی امکانات از جمله موکت و ... اشاره کردند.

در ادامه، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند همراه با شهردار و مدیران شهری از فضای پارک و محل برگزاری برنامه های فرهنگی بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتند.