در بازدید و دیدار تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از خبرگزاری شبستان، رئیس شورای شهر در خصوص همکاری کمیسیون فرهنگی شورا با ستاد کانون مساجد استان در زمینه مباحث فرهنگی قول مساعد داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در دیدار صمیمی با خبرنگاران خبرگزاری شبستان قول همکاری شورا و شهرداری در زمینه مباحث فرهنگی داد و با اشاره به اینکه اجرای مباحث فرهنگی هزینه بر است، گفت: کار در زمینه مساجد و کانون های فرهنگی و هنری با وجود مردمی بودن و... کم هزینه است.

دکتر رضا حسنی صفت با اشاره به این مهم که اطلاع رسانی درست، دقیق و بدون حاشیه سخت و هزینه بر است و انعکاس اخبار بدون سانسور در برخی مواقع مشکلاتی را به همراه دارد، افزود: جامعه ما نیاز به اطلاع رسانی دقیق دارد.

به گفته وی در حال حاضر فضای مجازی بسیار نامطمئن و فراگیر شده است و باید رسانه ها برای نشان دادن صحت و سقم مطالب منتشر شده در کانال ها و فضای مجازی ورود کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه رسانه های مکتوب و بر خط می توانند مقیاس درست را در اختیار مردم قرار دهند، یادآور شد: در فضای کنونی مردم کمتر به سمت دیدن اخبار به صورت سنتی می روند و با در دست داشتن گوشی تلفن همراه به راحتی اخبار را رصد می کنند.

دکتر حسنی صفت یادآور شد: 40 تا 45 درصد جمعیت استان در بیرجند هستند و بیرجند از نظر جمعیتی رتبه 28 و از نظر وسعت و برخورداری به ترتیب رتبه سوم و سی و یکم را دارد.

وی گریزی به مناطق برخوردار مانند یزد و اصفهان زد و گفت: در اینگونه مناطق زیرساخت‌ها مانند راه ریلی، هوایی و... فراهم بوده و استان خراسان جنوبی از حداقل زیرساخت ها مانند راه هوایی و ریلی محروم است.

وی بر مطالبه گری و جهت دهی مسئولان تأکید کرد و ادامه داد: برای برخورداری از زیرساخت ها و... باید مردم و مسئولان مطالبه گری داشته باشند.

دکتر حسنی صفت توسعه و به دنبال آن پیشرفت را لازمه کار دانست و گفت: با وجود فراهم نبودن حداقل زیرساخت ها در استان سال‌ها فاصله با مناطق برخوردار داریم.

وی گریزی به مسایل روز مرتبط شهرداری و  شورا زد و ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صحیح و خدمت به مردم شرمنده خدا، امام خمینی (ره) و خون شهدا نباشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام علی محقی سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز گفت: این نهاد پس از بسیج، کم هزینه ترین و مردمی ترین نهاد کشور است.

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گریزی به برنامه های فرهنگی مدنظر زد و یادآور شد: رویکرد امسال اجرای 22 برنامه فرهنگی در سطح ملی، استانی و بین المللی است و برای اجرای برنامه های فرهنگی با وجود کمبود اعتبار، نیاز به مشارکت ارگان های فرهنگی، شورا و شهرداری وجود دارد.

وی به اجرای 8 کلان برنامه اشاره کرد و گفت: برنامه های متنوعی در ایام دهه کرامت و در طول سال مدنظر است و در حوزه فرهنگ و رویدادهای فرهنگی تمام قد همراه شورا و شهرداری خواهیم بود.

زینب رمضانی مدیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه این رسانه از سال 84 در استان راه اندازی شده است، گفت: این رسانه برخط جزو رسانه های موفق و مورد اعتماد مردم و مدیران است.

وی به عنوان نایب رئیس خانه مطبوعات  خواستار تقویت نشست های خبری به صورت فصلی، برگزاری جلسات اندیشه ورز با حضور رسانه ها به صورت فصلی و... شد.

وی همچنین خواستار ارزیابی تولیدات رسانه ها در حوزه شورا و شهرداری در طول سال و داوری آثار خبرنگاران در یک رویداد جشنواره‌ای شد.

در ادامه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیرجند هم گریزی به اوضاع معیشتی مردم زد و گفت: مردم از ما انتظار کنترل مباحث گرانی و تورم دارند.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد با اشاره به خواسته بحق مردم مبنی بر کنترل قیمت و ... یادآور شد: از آنجا که به مردم قول داده ام از رسانه ها می خواهم در زمینه ثبات قیمت اقلام ضروری مردم مانند گوشت، روغن، اجاره مسکن و .. ورود و نسبت به رساندن این پیام به مسئولان بلند رتبه و کنترل آن اقدام کنند تا مردم آرام شوند.

وی با بیان اینکه نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه داریم، گفت: معتقد به کار شور و مشورت هستیم و با توجه به بازخورد بهره برداری از خرد جمعی در کیفیت بخشی به مسائل، با روی باز از برنامه های فرهنگی استقبال می کنیم.

مهندس عباس سروری نیز یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند  با بیان اینکه سرانه استانی در قالب طرح های مشارکتی انجام می شود، در زمینه همکاری با ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد در مباحث فرهنگی قول همکاری داد.