رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، امیدواریم خداوند آنچه برای همه خوبان در شبهای قدر مقدر نموده برای ما هم مقدر کند.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند،  دکتر رضا حسنی صفت ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسم راهپیمایی این روز اظهار داشت: روز جهانی قدس یادگار ارزشمند امام راحل، اتحاد مقدس و روزافزونی را میان مسلمانان جهان بوجود آورد تا همصدا با هم رهایی قدس از چنگال جنایتکاران را مطالبه کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه شورا درخواست مساعدت سرپرست تیم فوتسال مهاجرین بیرجند (افاغنه) مطرح شد که با نظر موافق اعضا کمک به این تیم مصوب شد.

همچنین در خصوص نامه مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی مبنی بر راه اندازی مرکز زنان آسیب دیده نیز بحث و بررسی شد که مصوبه ای مبنی بر همکاری شهرداری با دفتر بانوان و جمع آوری زنان خیابانی صادر شد.

در ادامه مواردی مبنی بر اختصاص 5% عوارض خودرو حداکثر تا سقف ماهیانه 25 میلیون تومان به پلیس راهور نیز مورد موافقت اعضا قرار گرفت و در خصوص قرارداد انجمن یارا با شهرداری جهت نگهداری سگهای بلاصاحب نیز مطالبی عنوان شد.

ضمنا با همکاری شهرداری در رزمایش طرح اطعام مهدوی موافقت نشد و مقرر گردید سبد کالا به خانواده های افرادی که به گرمخانه شهرداری مراجعه می نمایند به مبلغ 10 میلیون تومان اهدا شود.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد عضو شورا نیز در نطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به تصویب نام بیرجند به عنوان شهر علم و ایمان در شورای فرهنگ عمومی، به مواردی در خصوص تابلوهای ورودی شهر ، انتقال صنوف آلاینده، باز شدن راه معلم و عدل، پسماند و انتقال پلیس راهور از میدان ابوذر اشاره کرد.