رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در شروع یکصد و سیزدهمین جلسه شورای شهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با تاکید بر اینکه پشتیبانی و هماهنگی فعالیتهای مهدوی در سطح شهر نیازمند حمایت همیشگی می باشد اظهار داشت: در این راستا نیاز به هم افزایی و یاری گری همه دستگاهها می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ دکتر رضا حسنی صفت خواستار برگزاری جلسه فوق العاده کمیسیون فرهنگی در خصوص بررسی مباحث مربوط به مهدویت با هدف ادای سهم خود در گسترش فرهنگ مهدویت و زمینه سازی برای قرب به امام زمان عج شد.

وی در ادامه به اصلاح مواردی در خصوص تعرفه عوارض 1402 شهرداری از سوی کمیته تطبیق اشاره کرد که به اتفاق آرا تایید شد.

 منشی شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در ادامه جلسه به کمک 50 میلیون تومانی شورای شهر به جشن گلریزان با نظر موافق کلیه اعضای شورا اشاره کرد.

مهندس عباس سروری با اشاره به نامه شهروند مبنی بر تقسیط هزینه های تغییر کاربری ملک جهت توسعه صنعت گردشگری استان و احداث رستوران و سفره خانه سنتی در خیابان حکیم نزاری؛ از توافق صورت گرفته فیمابین شهرداری و صنوف آلاینده برای پرداخت حق و حقوق صنوف خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در ادامه به بیان نامه های شهروندان در خصوص تامین پارکینگ، درخواست تمدید مهلت پروانه تجاری، درخواست خرید زمین صرفه جویی در مجاورت زمین مالک و ... پرداخت.

دکتر ویدا ناصری با اشاره به تقاضای بازاریان مبنی بر اعطای تسهیلات تشویقی برای نوسازی بازار بیرجند اضافه کرد: در گام اول ارائه بسته تشویقی برای بازاریان جهت اجرای نوسازی و در گام بعدی تهیه طرح جامع و کامل برای بهسازی بازار بیرجند در دستور کار قرار دارد.

در پایان این جلسه مقرر شد با توجه به درخواست مسجد صاحب الزمانی (خیرآباد نو) مبلغ 10 میلیون تومان برای برگزاری جشن نیمه شعبان مساعدت گردد.