به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر بودجه 600 میلیارد تومانی شهرداری برای سال 1402 تصویب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در جلسه علنی شورا از تصویب بودجه شهرداری در سال 1402 خبر داد و گفت: بودجه شهرداری بالغ بر 600 میلیارد تومان مصوب شد که از این میزان بودجه 46 درصد برای مباحث جاری و 54 درصد هم در مباحث عمرانی هزینه می شود.

دکتر رضا حسنی صفت در این جلسه میزان بودجه مصوب سال آینده شهرداری را در بخش عمرانی 322 میلیارد تومان و در بخش جاری 277 میلیارد تومان اعلام کرد.

مسئول امور مالی شهرداری نیز با بیان اینکه هزینه های پرسنلی بر اساس بخشنامه بودجه ابلاغی دولت 25 درصد افزایش یافته است، گفت: با اجرای این بودجه هزینه های فرهنگی، ورزشی مطرح شده در کمسیون بودجه افزایش می یابد.

عبداللهی در این جلسه احداث و بهسازی میادین شهر، بوستان محلی، سرویس بهداشتی و... را در دستور کار دانست و افزود: سال آینده مرمت بافت تاریخی و فرسوده خیابان 17 شهریور و حکیم نزاری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اجرای آبیاری نوین، مطالعات انتقال پساب در سال آینده و.....را نیز از دیگر اقدامات در دستور کار شهرداری اعلام کرد.

شایان ذکر است در این جلسه با نظر سنجی اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند برخی موارد مطرح شده اصلاح و یا مورد تصویب قرار گرفت.