رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در ابتدای جلسه شورای شهر روز جاری ضمن گرامیداشت نهم دی ماه گفت: 9 دی ماه روز بصیرت، روزی است که مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران اسلامی که در مواقع لزوم در صحنه حاضر می شوند با تشخیص درست و شناخت کافی، حق را از باطل تشخیص داده و در دفاع از حق پیشقدم بوده اند.

دکتر رضا حسنی صفت همچنین با گرامیداشت ایام شهادت سردار سلیمانی، ایشان را یکی از افرادی دانست که به حق در تمام عمر پربرکت خود همواره مدافع ولایت و امامت بوده اند.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ ارائه گزارش جامع و کامل کارشناسی ها از سوی شهرداری مورد درخواست رئیس شورای شهر بود که توسط منشی شورا قرائت گردید.

نامه مدیرعامل صنوف آلاینده در خصوص مطالبه قدرالسهم شهرداری مطرح و پس از تبادل نظر اعضا مقرر شد هزینه آسفالت از قدرالسهم شهرداری کسر و مابقی خدمات قدرالسهم شهرداری به صنوف آلاینده پرداخت شود.

در ادامه پس از اعلام نامه های شهروندان، صورتجلسه کمیسیون نامگذاری شهرداری در خصوص معابر فاقد نام شهر مطرح شد که اعضا با تعدادی از اسامی میادین و خیابانها موافقت کرده و مابقی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنکی ارجاع شد.

در پایان نیز موارد مربوط به کمیسیون فرهنگی با محوریت اساسنامه باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری در ادامه مطرح شد.