به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ روز گذشته دادستان مرکز استان در جمع نمایندگان مردم در صحن علنی شورای شهر حضور یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به خارج شدن خراسان جنوبی از لیست استانهای محروم و عدم برخورداری از درآمدهای نفتی کشور گفت: ۲۷ هزار متر مربع از اراضی مهرشهر و زعفرانیه بیرجند مصوبه تغییر کاربری گرفته اند.

دکتر رضا حسنی‌‌صفت‌، در جلسه علنی پس از قرائت نامه های واصله توسط منشی شورا اظهار داشت: براساس شاخص‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خراسان‌جنوبی از لیست استانهای محروم‌ خارج شده و به همین دلیل هیج سهمی از دو سوم از ۲ درصد درآمد نفتی کشور ندارد که این موضوع زمینه محرومیت‌های بیشتری را برای استان فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در کمیسیون ماده ۵ علیرغم مخالفت شهردار و شورای شهر بیرجند زمین‌هایی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع از اراضی زعفرانیه و مهرشهر با کاربری فرهنگی، ورزشی، خدماتی و آموزشی به تجاری و مسکونی تغییر کاربری داده شده و این درحالی است که هم‌اکنون کمبودهایی در این حوزه‌ها وجود دارد

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند یادآور شد: برخی از سازمانهای خراسان‌جنوبی در ساخت‌وسازهای اداری، خود را ملزم به دریافت پایان‌کار نمی‌دانند و برخی از ارگانها نیز اجازه ورود کارشناسان شهرداری برای بررسی مشکلات و ایمن‌سازی تجهیزات و ابنیه‌های موجود اماکن تحت نظارت خود را نمی‌دهند که مخازن سوختی شمال شهر بیرجند یکی از این موارد می‌باشد.

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند خطاب به اعضای شورای شهر گفت: شما نمایندگان مردم هستید و هرجا مشاهده کردید که قضات، حق کسی را پایمال می کنند اطلاع دهید تا برای تحقق عدالت اجتماعی این مهم پیگیری شود.

حجت‌الاسلام نسایی‌زهان گفت: در راستای برگشت حساب‌های بانکی ۷۴۰ معدن فعال خراسان‌جنوبی در سایر استانها‌ اقداماتی‌ در حال انجام است و تاکنون بیش از ۹۰ فقره پرونده به استان منتقل شده که این موضوع کمک شایانی به درآمدهای مالیاتی‌ برای هزینه‌کرد در زیرساخت‌ها خواهد کرد.

وی از خدمات ارزنده انجمن حمایت از زندانیان خراسان‌جنوبی یاد کرد و ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد تومان و امسال نیز ۹ میلیارد تومان توسط خیرین به انجمن کمک شده که از این رهگذر تعداد ۷۰۰ دانش‌آموز فرزند زندانی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

دادستان مرکز خراسان جنوبی تصریح کرد: در جریان وقوع اغتشاشات در بیرجند و قاین تلاش کردیم کسی بی جهت بازداشت نشود و از ۴۴ نفر از افراد دستگیر شده با ۳۷ نفر صحبت‌های ارشادی انجام و آزاد شدند و فقط لیدرها که با برنامه علیه نظام اقدام کرده‌اند در بازداشت بوده و بصورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام علی نسائی زهان از رفع مشکل قیر اختصاص یافته به خراسان‌جنوبی و آسفالت ۲۳۸ راه روستایی استان خبر داد.

وی در خصوص وضعیت بازار خراسان‌جنوبی عنوان کرد: بازار استان نسبت به بازار دیگر نقاط کشور از وضعیت مطلوب تری برخوردار است و در این زمینه اقداماتی در دستور کار قرار دارد.