اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، در جلسه علنی روز گذشته پس از  بحث و تبادل نظر موافقت خود را برای دریافت اعتبارات و اجرای سه تقاطع غیرهمسطح در شهر بیرجند اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ در این جلسه در خصوص اینکه می بایست سه تقاطع غیرهمسطح در ورودی مهرشهر، خیابان آیت الله غفاری و بلوار شهید صیاد شیرازی جزو مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان قرار گیرد موافقت شد و در خصوص انعقاد تفاهم نامه ای فیمابین شهرداری و استانداری به دلیل ضرورت اجرای این پروژه ها تاکید گردید.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار داشت: در این جلسه درخواست شهردار بیرجند مبنی بر افزایش اعتبار در برخی ردیف ها مانند خرید املاک جهت معابر، خیابان ها و زیرسازی آسفالت و ... مطرح گردید که پس از تبادل نظر با افزایش اعتبار موافقت شد.

دکتر رضا حسنی صفت اذعان داشت: درخواست ترک تشریفات مناقصه برای احداث سوله سایت پسماند، خرید یک دستگاه لودر و.. از دیگر درخواست‌های مطرح شده شهرداری بود که کمیسیون بودجه با توجه به محدودیت زمانی و لزوم تسریع در انجام روند کار، موافقت خود را اعلام نمود.

 وی با اشاره به درخواست شهرداری مبنی بر احداث پارک جنگلی دست کاشت در منطقه گردشگری بند دره و درخواست اجاره آن به مدت 8 سال و تمدید آن به مدت 2 سال دیگر افزود: پس از طرح این مساله در شورا مقرر شد طرح جامع، اسناد مالکیت یا قرار داد واگذاری، نحوه تأمین آب و.... برای تأیید ارائه گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند یادآور شد: اجاره ساختمان تهران و افزایش کمک رفاهی برای بازنشستگان از دیگر درخواست های شهرداری بود که در کمیسیون بودجه مطرح شده و قرار شد از ردیف هزینه ای جابه جایی صورت گیرد و در این خصوص نیاز به مصوبه شورا نیست.

دکتر رضا حسنی صفت عنوان کرد: از دیگر درخواست های شهرداری می توان به نامه ای پیرامون تمدید قرارداد با شرکت حسابداری مالی برای کارهای حسابرسی شهرداری اشاره شد که با عنایت به رضایتمندی شهرداری از عملکرد این شرکت حسابداری، کمیسیون بودجه در صورت وجود اعتبار در قالب ردیف مربوطه، موافقت خود را اعلام کرد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، قرارداد تاکسی بیسیم بانوان و ارائه گزارشی از عملکرد آن نیز بیان شد.