به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، اعضای شورای شهر با اختصاص سه میلیارد تومان برای بازسازی، زیباسازی و مقاوم سازی سر در بازار قدیم بیرجند موافقت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این جلسه از تحقق ۴۹ درصدی منابع بودجه و ۴۰ درصدی مصارف شهرداری بیرجند در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

دکتر رضا حسنی صفت اظهار داشت: بر اساس گزارش عملکرد بودجه شش ماهه ابتدای سال جاری شهرداری بیرجند، در این مدت در آمد ناشی از عوارض عمومی ۵۶ درصد، در آمد های ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری ۵۶ درصد و درآمد های موسسات انتفاعی ۵۶ درصد محقق شده اند.

وی افزود: در مدت مذکور، در آمد ناشی از بهای خدمات ۳۴ درصد، در آمدهای واصله از اموال شهرداری ۵۸ درصد، اعانات و کمک های اهدایی و دارای اعطایی دولت و سازمان های دولتی ۵۲ درصد و جمع کل درآمدها ۵۱ درصد بوده که در مجموع ۴۹ درصد منابع بودجه شهرداری محقق شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه در بخش مصارف در حوزه ماموریت های عمرانی و شهرسازی هشت درصد و محیط زیست و خدمات شهری ۲۹ درصد محقق گردیده افزود: ایمنی و مدیریت بحران ۱۰ درصد، حمل و نقل و ترافیک ۴۴ درصد، خدمات مدیریت ۱۰ درصد، اجتماعی و فرهنگی ۵ درصد و در مجموع ۴۰ درصد مصارف در شش ماهه اول سال محقق گردیده است.

دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشتر سرفصل های اجرا شده بالای 50 درصد محقق شده است، گفت: در حوزه کمک های اعطایی دولت 30 درصد کمک شده که این رقم میانگین را کاهش داده است.

در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مرکز بیرجند شناسی با هدف نمایش اسناد، کتاب ها و عکس های مربوط به بیرجند ایجاد شده بر انجام همه فعالیت های آن در زمینه های مربوط به شهر بیرجند و فراهم سازی زمینه آشنایی بیشتر شهروندان با این مرکز تاکید شد.

راه اندازی تالار گفتمان در مرکز بیرجند شناسی با حضور افراد قدیمی و جوان بیرجند و بررسی مباحث مربوط به شهر، برگزاری جلسات محدود شهرداری در مرکز بیرجند شناسی و معرفی مرکز از این طریق از جمله پیشنهادات مطروحه توسط اعضا در خصوص چگونگی استفاده از مرکز بیرجند شناسی بود.

شایان ذکر است بحث تغییر کاربری ها در کمیسیون ماده 5، اختصاص زمین برای ایجاد روستا بازار در مرکز استان و پرداخت جوایز به نفرات برتر مسابقات کشوری از دیگر موارد مطرح شده در هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند بود.