جلسه صمیمی اعضای جدید شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور  اعضای شورای شهر و شهردار برگزار شد

 روز گذشته جلسه صمیمی اعضای جدید شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند برگزار شد.

ابتدای این جلسه تعدادی از درخواست های رسیده به شورای شهر مطرح و مصوباتی در پی داشت از جمله: بخشودگی 50 درصدی عوارض پروانه ساخت در احداث کلنیک درمانی شمال شهر، احداث ساختمانی در حاشیه میدان اجتماعات بیرجند که درحال اجراست، پلیس راهنمایی و رانندگی بیرجند با مالکیت شهرداری و تبدیل چهارشنبه بازار واقع در خیابان بهشتی به پارکینگ خودروهای حمل خاک و نخاله از جمله مصوبات این جلسه شورا بود.

در ادامه با حضور اعضای جدید شورای اسلامی شهر بیرجند جلسه شورا رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه باید در بین اعضای جدید همدلی و همکاری وجود داشته باشد، گفت: شما هیچ وقت نمی توانید همه مردم را از خودتان راضی نگه دارید بنابراین همیشه تلاش کنید تصمیم درست و قانونی تان تحت تاثیر احساسات تان قرار نگیرد

تقی زاده با اشاره به حقوق دریافتی اندکی که برای اعضای شورای شهر به عنوان حق الجلسه تعیین می شود، افزود: با ورود به شورا میزان آگاهی به برخی مسایل شهری افزایش می یابد پس همواده به یاد داشته باشیم که ما برای حفاظت از بیت المال و بودجه شهرداری باید هوشیارانه عمل کنیم

میری عضو دیگر شورای شهر نیز با تایید گفته های رئیس شورا گفت: من معتقدم ما توانستیم بهترین گزینه را برای شهرداری بیرجند انتخاب کنیم بر این اساس توصیه میکنم در انتخاب شهردار دفت لازم را داشته باشید چون تخصص و مدیریت اصل هر مدیریتی است.

طاهری عضو دیگر شورا نیز پایبندی به قوانین را خواستار شده و در دفاع از شهردار توصیه کرد: مراقب نفع طلبی ها باشید، جلوی رانت خواری ها مقاومت کنید و بدانید که در هرزمینه ای می توانید از همدیگر کمک بخواهید.

موهبتی عضو دیگر شورا نیز با دفاع تمام قد از جاوید از انتخاب شورای پنجم و عملکرد شهردار ابراز رضایت مندی کرد و گفت: سعی کنید وارد حاشیه ها نشوید.

وی افزود: حتی اگر در خارج از شورا با یکدیگر زاویه هایی دارید تلاش کنید وقتی روی صندلی شورا هستید، یک صدا و همدل باشید چرا که تنها راه موفقیت شورا اتحاد است.

افزایش 400 درصدی اعتبارات

شهردار بیرجند نیز با قدردانی از اعضای شورا گفت: سال 96 که شهرداری بیرجند را تحویل گرفتم 80 میلیارد تومان اعتبار داشت که تنها 30 میلیارد تومان از آن محقق شده بود.

جاوید افزود: اکنون بودجه شهرداری 400 درصد افزایش یافته است وی با اشاره به پروژه هایی که تاکنون اجرایی شده، ادامه داد: هیچ پروژه بدون اعتباری را کلنگ زنی نکردیم و هر پروژه ای را که کلنگ زدیم در زمان تعیین شده به پایان رساندیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاشم را میکنم که شهرداری را بدون بدهی تحویل دهم و می دانم که این تصمیم عملی است.

در ادامه از طرف رئیس شورای شهر بیرجند لوح های سپاسی به اعضای قبلی که از شورا خواهند رفت اهدا و از تلاش های آن ها قدردانی شد.