صبح روز گذشته  به مناسبت آغاز سال کاری جدید شهردار و مدیران شهرداری با اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند دیدار کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این دیدار اظهار داشت: اگر چه دکتر جاوید بومی نبودند اما در طی سالهای اخیر بومی تر از یک شهردار بیرجندی عمل نمودند.

دکتر تقی زاده با اشاره به اینکه در سال ۹۹ با همدلی، اقدامات بسیار ارزنده صورت پذیرفت افزود: محوریت تمام این اقدامات ارزنده در شهر بیرجند و تلاش هایی که برای شهر انجام شد ، شهردار و شهرداری بیرجند می باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال بسیار پرباری باشد و در مدت باقی مانده از شورای پنجم بتوانیم طرح ها و نظرات اساسی را در دستور کار قرار دهیم .

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به برخی بی مهری ها و قضاوت های ناعادلانه در خصوص عملکرد شهرداری اظهار داشت: شورای شهر تمام تلاش خود را در راستای حمایت از مدیریت شهری می نماید و تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نمی گیرد.

در ادامه این جلسه شهردار بیرجند نیز ضمن تبریک سال نو تصریح کرد: بهترین حال برای من در سال جدید رضایتمندی شهروندان در حوزه کاری از عملکرد شهرداری است که بسیار لذت بخش می باشد و امیدوارم خداوند در سال ۱۴۰۰ حال خوبی را نصیب ما کند تا بتوانیم خدمت مضاعف به شهروندان نماییم.

دکتر محمد علی جاوید ادامه داد: شورای پنجم شورایی مثال زدنی و شاید تکرار نشدنی است که تمام ویژگی های یک شورای خوب از جمله وفاق، همدلی، احترام به قانون، احترام به یکدیگر و رعایت حقوق شهروندان را داراست و تحول در حوزه های مختلف شهرداری نتیجه زحمات تمام مجموعه شهرداری بوده که این جز در سایه همدلی و همراهی شورای اسلامی شهر مسیر نبود.
به گفته وی در مدت باقی مانده با تلاش و دلسوزی مضاعف تمام توان خود را در راستای خدمت به شهروندان به کار می گیریم تا خللی بر روند اجرایی پروژه های شهرداری وارد نگردد و عهدی که با شورا و مردم بستیم را عملی نماییم و شرمنده شهروندان و شورا نگردیم.

شهردار بیرجند با بیان اینکه نگاهها به شهرداری عوض شده تصریح نمود: نگاهها به شهرداری عوض شده و این نتیجه عملکرد نیروهای خوب شهرداری است که با انتخاب نیروهای توانمند، عملگرا و پاک دست بدون مداخله اعضا شورا و بدور از نگاه سیاسی، منطقه ای و قبیله ای محقق گردید.

جاوید با اشاره به شرایط موجود در جامعه گفت: اقدامات شهرداری در سالهای اخیر اقدامات شرایط تحریم نبود شهرداری با تلاش مضاعف تمام پروژه های شهری را کم کم به نتیجه رساند و برخی نیز در شش ماهه پیش رو به بهره برداری می رسد.

شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرداری بیرجند یک ریال بدهی ندارد، تمام پرداختی های پرسنل به روز بوده و سنوات بازنشستگان نیز در کمتر از یک هفته پرداخت می گردد و همچنین به رغم اجرای پروژه های کلان مانند فرهنگسرا و بوستان کاج دغدغه ای در خصوص پرداخت پیمانکاران نیز وجود ندارد و در مجموع حال شهرداری خوب است.

جاوید با تاکید بر آسفالت معابر در سال ۱۴۰۰ افزود : آسفالت و خط کشی معابر و بهسازی مبلمان شهری با نصب استرابورد و سبک نمودن میادین از بنرهای تبلیغاتی در دستور کار قرار گرفته است و در سال جدید هیچ پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد و تمام تلاش مجموعه شهرداری بر اتمام پروژه های موجو د متمرکز خواهد شد .

به گفته وی پروژه های بسیار بزرگی در راستای خدمت به شهروندان آغاز گردید که برخی به بهره برداری رسید و برخی نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد آماده بهره برداری در در این دوره می باشد که از آن جمله می توان پارکینگ حکیم نزاری، دیوار یخدان، توسعه آرامگاه حکیم نزاری، فرهنگسرای شهر، بوستان کاج، میدان شهدا، میدان آیت ا… عبادی، رودپارک مهرشهر، بهسازی و زیباسازی ورودی شهر از سمت پلیس راه و حفر یک حلقه چاه، میدان اجتماعات و باغ مفاخر، بوستان حاشیه بند دره، فاز یک بوستان الهیه،جایگاه پسماند، و آغاز عملیات اجرای پارک احمدی روشن و …. اشاره نمود .

شهردار بیرجند در پایان اذعان داشت: امیدداریم در سال ۱۴۰۰ نیز با همدلی شورای اسلامی شهر بیرجند بتوانیم گام های اساسی در جهت رفاه و رضایتمندی شهروندان برداریم.

در ادامه این دیدار اعضاء شورای اسلامی شهر بیرجند به بیان نقطه نظرات و پیشنهاداتی در خصوص برنامه های شهرداری در سال جدید از جمله تفکیک زباله، اجرای طرح گردشگری در طرح ۴۵۰ هکتاری ارتش، بازنگری طرح تفصیلی شهر ، یکنواخت سازی ساخت و سازها در جهت زیبا نمودن منظر شهری پرداختند.

لازم به ذکر است مواردی از قبیل انتقال صنوف آلاینده، رعایت اخلاق، ارزان نفروختن حقوق شهروندان، اخذ خرد جمعی در انجام امور، تاکید بر بحث گردشگری و احیاء اماکن تاریخی، برقراری عدالت اجتماعی و توازن در ارائه امکانات در منطقه شمال و جنوب شهر و نیازسنجی از شهروندان در راستای شناسایی کمبودها و خواسته های شهروندان از دیگر مورادی بود که توسط اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند مطرح شد.