اولین همایش ایمنی شهر بیرجندبرگزار شد

 

دکتر مدیح رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری در اولین همایش ایمنی که همزمان با روز آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد گفت: کارشناسان آتش نشانی باید از سازه ها و به خصوص مجتمع های مسکونی بازدید و وضعیت آن ها را به لحاظ ایمن سازی و رعایت نکات ایمنی تأیید نمایند. در غیر اینصورت پایان کار برای این سازه ها صادر نخواهد شد.
وی با بیان اینکه بعضا پیش از اخذ پایان کار برای مجتمع های مسکونی نسبت به سکونت افراد در آنها اقدام شده است، تصریح کرد: در این راستا 20 مورد اخطاریه از سوی شهرداری بیرجند صادر شد و چنانچه در مجتمع های مسکونی مذکور دستورالعمل های ایمنی اجرایی نشود و تجهیزات ایمنی لازم تهیه و نصب نگردد، برخورد قانونی با متخلفین به عمل خواهد آمد.
شهردار بیرجند با اشاره به اینکه بحث پیشگیری و آموزش خانه به خانه، واحدهای تجاری، اداری و اماکن عمومی در دستور کار شهرداری است، اظهار کرد: بالابرها  و آسانسورها نیز حتما باید تأییدیه استاندارد داشته باشند. وی با ذکر این نکته که طی چند سال اخیر تلاش کرده ایم تا ارایه خدمات ایمنی به شهروندان را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم.
وی افزود: ششمین ایستگاه آتش نشانی بیرجند با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در مهرشهر در دست احداث است، علاوه بر این دهها شیر آتش نشانی که هر یک نقش یک پست آتش نشانی را ایفا می کند در نقاط مختلف شهر نصب کرده ایم.
به گفته دکتر مدیح، یک دستگاه خودروی سنگین آتش نشانی با تمامی تجهیزات با هزینه بالغ بر 4 میلیارد ریال خریداری شده که ظرف دو سه هفته آینده به ناوگان آتش نشانی بیرجند اضافه خواهد شد. همچنین یک دستگاه خودروی پیشروی سبک آتش نشانی نیز سفارش داده ایم که در اولین فرصت به ناوگان آتش نشانی افزوده می شود.
وی با اشاره به اینکه ارایه آموزش و جذب نیروهای متخصص را با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات ایمنی پیگیر هستیم گفت: در این راستا در سال جاری 20 نفر از آزمون جذب و به جمع پرسنل آتش نشانی و خدمات ایمنی اضافه می شوند.
دکتر مدیح در خصوص اولین همایش ایمنی شهر نیز گفت: این همایش در راستای آموزش و فرهنگ سازی ارتقای ایمنی شهر بیرجند برگزار شده است.