اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند با دادستان عمومی و انقلاب استان دیدار کردند.

شهردار بیرجند در این دیدار از تعامل موجود میان دادگستری و دادستانی با شهرداری در تسریع و انجام قانونمند پروژه های شهری سپاسگزاری کرد و شهرداری را موظف به رعایت حداکثری قوانین در تملک املاک و اجرای طرحهای عمران شهری دانست.

مهندس محمد علی جاوید اذعان داشت: مجموعه شهرداری و شورا در تمام بخش‌ها همگام با دادگستری بوده و تمام همت خود را برای حل و فصل معضلات این شهر انجام خواهند داد.
وی دستگاه قضا را در جامعه از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار دانست و این مجموعه را موجب ایجاد آرامش و آسایش در جامعه معرفی کرد.

جاوید یادآور شد: مشکل چندین ساله طرح فرزان تنها با دستور جهادی دادستان به عنوان مدعی العموم مرتفع گردید.

شهردار بیرجند با بیان اینکه بودجه شهرداری از 56 میلیارد تومان در سال 96، اکنون به 180 میلیارد تومان افزایش یافته است، بیان کرد: به جرات می توان گفت که هیچ نهادی مانند شهرداری در این شرایط خاص( اقتصادی، کرونا و ....) در انجام پروژه های مهم خدماتی، عمرانی و مطالبات پرسنل و .... به صورت جهادی و ضربتی کار انجام نداده است، چرا که حجم کاری انجام شده توسط شهرداری و شور ای اسلامی شهر مصداق کار انقلابی، جهادی و بی‌نظیر بوده و تنها تبلیغات انجام نشده است.

محمد علی جاوید ادامه داد: توجه شهرداری به مطالبات مردم منجر به اجرای پروژه های مهمی مانند فرهنگسرا، مرکز بیرجند شناسی، مجموعه تفریحی بند دره، بازسازی پارک جنگلی، اجرای بیش از ده بوستان و ..... گردیده است.

وی با اشاره به اینکه مبنای کار شهرداری تمرکز بیشتر نسبت به مناطق کمتر برخوردار است، افزود: از جمله پروژه های اجرا شده در مهرشهر؛ پارک خطی مهرشهر، پارک آیت الله بهجت، تغییر کاربری یک زمین برای احداث بازارچه و در دستور کار بودن پارک سه هکتاری است که پیش بینی می شود تا اردیبهشت ماه سال آینده بهره برداری گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز ضمن اشاره به پروژه ها و اقدامات در حال اجرا در راستای درخواست شهروندان و توجه خاص به مناطق کم برخوردار اظهار داشت: در خصوص ایجاد توازن خدمات در منطقه شمال و جنوب شهر و توجه به مناطق کم برخوردار، 70 درصد از بودجه شهرداری در منطقه شمال شهر(خصوصاً مهرشهر) صرف پروژه های خدماتی و عمرانی شده است.

دکتر ابراهیم تقی زاده اذعان داشت: از جمله پروژه های عمده ای که در این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری انجام شده می توان به میدان اجتماعات با مساحت 11 هکتار که 8 هکتار آن فضای سبز و 3 هکتار مربوط به میدان می باشد، انتقال صنوف آلاینده، ایجاد گرمخانه و توجه به اماکن مستعد آسیب های اجتماعی، کلنگ زنی و احداث پارکهای شمال شهر، انتقال آبرسانی به شمال شهر و ... اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مدیران باید برای حل مشکلات مردم از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند اظهار داشت: تمام تلاش مدیران دستگاه های اجرایی باید حل مسائل و مشکلات مردم و ایجاد دید مثبت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نسایی زهان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در سطح شهر انجام شده مردم از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر راضی هستند که این امر نقطه مثبتی در شهر محسوب می شود.

وی ادامه داد: مایه خرسندی است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با هماهنگی و در کنار یکدیگر مسائل را پیگیری می کنند زیرا خدمت به مردم وظیفه ای است سنگین که باید به نحو احسنت انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند یادآور شد: در رسیدگی به مسائل شهر و مردم در کنار مجموعه مدیریت شهری بوده و کمک خواهیم کرد.

گفتنی است در این دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند به بیان مطالبات شهروندان در حوزه های مختلف از جمله کوی زعفرانیه، اراضی پادگان 04 و ... اشاره نمودند.

در پایان نیز از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند لوح تقدیری به دادستان عمومی و انقلاب استان اهدا گردید.