سیاست شورا تعادل در یکسان سازی خدمات به شمال و جنوب شهر است.

روز گذشته اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند با نماینده منتخب مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف دیدار داشتند.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با تاکید بر این که سیاست اصلی شورا تعادل در یکسان سازی خدمات شهری به شمال و جنوب شهر بیرجند است، گفت: اعضای شورا در 34 کمیسیون و هیئت عضویت دارند و جلسات رسمی شورا شنبه و دوشنبه شب های هر هفته برگزار می شود.

وی افزود، بنا به درخواست های مردم از مدیران سازمان ها جهت پیگیری و حل مشکلات شهروندان در جلسات شورا دعوت بعمل می آید و همچنین اعضای شورا به همراه شهردار در مساجد محلات به منظور پیگیری امور شهری با مردم دیدار می کنند.

دکتر تقی زاده با بیان این که با هدف فراهم شدن زیر ساخت ها در این دوره شورا اقدامات خوبی از جمله، ایجاد خط انتقال آب از پاسداران به طول 8 کیلومتر برای آبیاری فضای سبز شمال شهر، احداث و بهسازی میادین مانند پارک بزرگ مهر شهر، بازگشایی معبر فرزان، توسعه فضای سبز، بهسازی آیلندهای معابر، پیش بینی آسفالت همه معابر خاکی با خرید قیر و... که در نقاط مختلف شهر انجام شده است اشاره کرد.

به گفته وی در این مدت: بهسازی پارک جنگلی به مساحت 40 هکتار، احداث بزرگ ترین فرهنگسرای شرق کشورکه تا آخر شهریور به بهره برداری می رسد و همچنین احداث میدان اجتماعات و باغ مفاخر که آغاز شده است، تهیه طرح جامع ترافیک شهری، پی گیری برای بازنگری طرح تفصیلی شهر که با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری شروع شده، فاز اول تفرجگاه بند دره که به عنوان یکی از مطالبات مردم بهره برداری رسید، از پروژه های بزرگ شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از اقدام از دعوت از نخبگان شهری، متخصصان امور شهری و شهرسازی و کارشناسان متعدد در شاخه های مختلف جهت راه اندازی مرکز پژوهش های شورا خبر داد و افزود: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین اعضای شورا و شهرداری وجود دارد و همواره از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و استاندار در مسایل شهری بهره گرفته ایم و از شما نیز در خواست همکاری برای پی گیری مسایل شهری بیرجند در مجلس را داریم برای این منظور پیشنهاد می شود هر فصل یک جلسه برای بررسی مسایل موجود برگزار شود.

نماینده منتخب شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان هم در این دیدار هرچند به طرح نکاتی در خصوص چالش های شهری پرداخت اما بخشی از آن را مربوط به شنیده ها وخواسته های مردمی دانست که به وی منتقل شده است.

خسروی افزایش منابع مالی شهرداری و چگونگی تامین آن، نظارت بیشتر بر برگزاری مزایده ها، ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی شهر و لزوم هزینه پول فروش اراضی پادگان در بیرجند را از دغدغه های مردم بیان کرد و خواستار تعیین تکلیف اراضی بین بلوار شهید صیاد شیرازی و شهید ناصری برای پاسخگویی به دغدغه مردم شد.

وی انسجام بین اعضای شورا و شهرداری را با وجود گرایش های مختلف سیاسی نقطه قوت دوره پنجم شورای اسلامی شهر بیرجند اعلام کرد.

در این دیدار جاوید شهردار بیرجند هم با اشاره به این که بعضی با وجود تخلف در ساخت و ساز انتظار دارند با آن ها برخورد نشود، گفت: را ه و شهر سازی تاکنون سهم 10 درصد شهرداری از اراضی زعفرانیه پرداخت را نکرده است.

در ادامه این دیدار اعضای شورا هم به بیان مسایلی مانند منتفع نشدن مردم بیرجند از فروش اراضی پادگان، واگذاری 3 قطعه در بهترین جای اراضی پادگان در مقابل بدهی 25 میلیارد تومان به ارتش که اجرا ی طرح شهرداری در این اراضی را با مشکل مواجه کرده، نبود درآمد پایدار برای شهرداری ها، لزوم بازنگری در طرح زعفرانیه با هدف جذب سرمایه گذاری، پرداختند.