استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز شوراها و هفته شهر و شهروند بر استفاده از تمامی ظرفیت و توان شورای شهر و شهرداری برای توسعه شهر بیرجند تاکید کرد.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با تشریح وضعیت موجود، شورای شهر و شهرداری را مکلف کرد تا در راستای رفع موانع توسعه شهر، سیاستگذاری‌های لازم را انجام دهند.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرداری را یکی از اولویت‌های کاری عنوان کرد و گفت: مردم مدتهاست منتظر تکمیل این پروژه‌ها و بهره برداری از آنها هستند لذا باید اتمام این پروژه‌ها تا پایان این دوره شورا به طور جدی دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای شهر بیرجند، تامین زیرساخت‌های شهری است که این مهم می‌بایست در اولویت برنامه‌های شورا و شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به برند شهر بیرجند گفت: وجود برند پاکیزه‌ترین شهر کشور که ناشی از فرهنگ بالای مردم است، مسئولیت مدیران حوزه شهری را بیشتر می‌کند و حفظ این جایگاه از وظایف مدیران شهری است.

معتمدیان توجه به فضای سبز شهری و توسعه شرایط موجود تا رسیدن به میانگین کشوری را از تکالیف مدیران برشمرد و تصریح کرد: ایجاد نشاط اجتماعی از پیامدهای ارزشمند افزایش سرانه فضای سبز است.

وی گفت: طی یک سال گذشته از محل اعتبارات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتبارات خوبی برای ایجاد ۲۹ پارک در سطح استان به شهرداری‌ها تزریق شد تا سرانه فضای سبز شهری افزایش یاید.

استاندار خراسان جنوبی از تلاش دستگاه‌ها برای تامین زیرساخت‌های لازم در بند دره بیرجند گفت و متذکر شد: با تکمیل این زیرساخت‌های عمومی، شرایط برای سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی، خصولتی و حتی شهرداری‌ها فراهم می‌شود.

وی تعامل سازنده شهرداری، شورای شهر و مجموعه مدیریتی استان را فرصت مناسبی برای خدمت رسانی به مردم عنوان کرد.

معتمدیان با اشاره به درآمدهای محدود و اندک شهرداری تصریح کرد: شهرداری می‌بایست برای رفع این مشکل، فرصت‌های سرمایه گذاری و افزایش درآمد را در سطح شهر شناسایی و از این ظرفیت در راستای توانمندسازی به خوبی استفاده کند.

وی به زمین‌های بلاتکلیف سطح شهر اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف این اراضی، ضمن اینکه فضا و منطر شهری را زیبا می‌کند، درآمدهای خوبی را هم برای شهرداری ایجاد می‌کند.

معتمدیان با تاکید بر تمرکز شهرداری بر ایجاد و تکمیل برخی پروژه‌ها اظهار داشت: ایجاد میدان اجتماعات، احداث برج فرهنگ و هنر، تکمیل طرح بازیافت از مبدأ، انتقال صنوف آلاینده و بهسازی ورودی‌های شهر بیرجند از مطالبات مردم و از وعده‌های شورای شهر و شهرداری است که باید هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به کمک‌های ویژه دولت برای تقویت شهرداری‌ها در سال گذشته گفت: در راستای تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها اقداماتی صورت گرفته و به زودی این تجهیزات بنا به ضرورت در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند برگزار و در آغاز برخی مشکلات شهر و مطالبات مردم تشریح شد.