اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از تلاش های پرسنل، معاونت ها وسازمان های مختلف شهرداری در مقابله با ویروس کرونا تشکر و قدردانی کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در جلسه شورا از اقدامات معاونت ها و سازمان های مختلف شهرداری بیرجند برای مقابله با ویروس کرونا تشکر و قدردانی کردند.

دکتر ابراهیم تقی زاده رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این جلسه با تشکر از اقدامات پرسنل شهرداری و سازمان های وابسته به شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا با توجه به ممانعت بعضی از مردم برای ضد عفونی مکان های عمومی شهر و بازار بیرجند خواستار استفاده ستاد بحران شهرداری از نیروی انتظامی برای ضد عفونی مکان هایی از شهر که توسط شهروندان ممانعت می شود شد، وی همچنین بر همراهی مردم و همکاری همه دستگاه های اجرایی با پرسنل خدوم شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

در ادامه  تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با تشکر از اقدامات شهرداری در مقابله با ویروس کرونا به بیان نظرات خود در خصوص مباحث مطرح شده پرداختند و مسئولان شهرداری بیرجند خواستند تا اقدامات مورد نظر با مشارکت بیشتر مردم با استفاده از روش های مختلف انجام شود.

شهردار بیرجند هم در این جلسه با تشکر از همکاری اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و همه پرسنل، معاونت ها و سازمان ها وابسته به شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در سال جاری گفت: با توجه به اینکه بیرجند پاک ترین شهر کشور است، انتظار داشتیم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مردم همکاری بیشتری با شهرداری کنند تا شاهد بحران شیوع ویروس کرونا در بیرجند نباشیم .

مهندس جاوید افزود: شهرداری برای جلوگیری از حضور مردم در اماکن عمومی و ازدحام چهارشنبه بازار و روز بازار سه راه اسدی را تعطیل کرد و فروشندگان را به روز بازار بلوار مسافر منتقل شدند تا متضرر نشوند و کار آنها در آن جا ادامه داشته باشد.

شهردار بیرجند از پیشنهاد تشکیل اکیپ هایی برای کنترل ورودی و خروجی ها روز بازارهای بیرجند خبر داد و گفت: پیشنهاد شد در روز بازارها از فروشنده گرفته تا خریداران، همگی هنگام ورود و خروج کنترل شوند.

وی با اشاره به این که برخی از صنوف انگار که هیچ اتفاقی در شهر نیفتاده است، لذا با پرسنل شهرداری برای ضد عفونی همکاری نمی کنند، افزود: برای رفتگران شهرداری که سر و کار آنها با انواع زباله ها هست و در خط مقدم تمیز کردن شهر زحمت می کشند باید چاره اندیشی شود‌.

شهردار بیرجند با اعلام این که باید تجهیزات لازم برای پرسنل غسال خانه توسط دستگاه های مربوط فراهم شود، وی خاطر نشان کرد: افرادی که در غسال خانه کار می کنند باید به لباس ایزوله مجهز باشند ولی تاکنون به شکل محدود این امکان فراهم شده و نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با اشاره به این که از یک طرف هشتک در خانه بمانیم فعال می شود و از طرف دیگر اتوبوس ها در شهر تردد می کنند، پیشنهاد ایجاد محدودیت در خطوط اتوبوسرانی درون شهری شد.

شهردار بیرجند از افزایش اعتبار شهرداری بیرجند در سال جاری به ۱۷۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: از زمانی که به عنوان شهردار بیرجند کارم را آغاز کردم بودجه شهرداری روند افزایشی دارد و امسال نیز ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده است.

به گفته مهندس جاوید در سال جاری پروژه های عمرانی شهرداری پیشرفت بسیار خوبی داشته است و بعضی از پروژه ها به مرحله اجرا رسید و برخی سال آینده تکمیل می شوند و بعضی دیگر هم آماده برگزاری مناقصه است.

شهردار بیرجند با اعلام این که برای اجرای طرح استقبال از بهار در سال جاری یک و نیم میلیارد تومان هزینه شد و مردم در آستانه سال جدید شهر را متفاوت خواهند دید، افزود: از ظرفیت کارگاه شهرداری برای ساخت اِلمان های شهری استفاده شد و کار روکش آسفالت خیابان های شهر آغاز شد که بر اساس اولویت در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان انجام کار بهسازی و آسفالت تمام میادین شهر بیرجند به جز میدان آیت الله عبادی که طرح آن تهیه و برای اجرا تایید شده است ، خاطر نشان کرد: احداث فرهنگسرای شهر هم به شدت در حال انجام است و در پارک جنگلی هم اقدامات بسیار خوبی برای ایجاد بخش های مختلف صورت گرفته است.پارک نشاط هم در حال اتمام است و تا ابتدای ماه مبارک رمضان به بهره برداری می رسد. پروژه درشکه خانه، پارک الهیه، انقلاب و سایت اداری نیز توسط پیمانکاران انجام می شود.

وی در ادامه به انجام پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری، میدان اجتماعات و درختکاری در سطح شهر اشاره کرد و از اجرای فاز اول پروژه بند دره با پی گیری شخص استاندار و با توافق با بنیاد مستضعفان و همکاری بعضی از دستگاه های اجرای خبر داد.

 الماسی، دبیر ستاد بحران شهرداری بیرجند هم با اشاره به ضد عفونی بازار بیرجند، معابر و خیابان ها، بازار روزهای بیرجند و... از ممانعت بعضی از کسبه بازار بیرجند ، کسبه خیابان عدل بیرجند و همچنین مسئول یک پمپ بنزین از ضد عفونی آن توسط پرسنل شهرداری خبرداد و افزود: با وجود این که شهرداری مایع ضد عفونی و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کرده است در خصوص تهیه ماسک و لباس مخصوص...برای مقابله با ویروس کرونا با کمبود مواجه هستیم.

در ادامه جلسه با توضیحات غلام پور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند، مصوب شد با توجه به رعایت کردن بهداشت و دوری از ازدحام، پروانه فعالیت تاکسی داران و آژانس ها تا اردیبهشت ماه تمدید شود، همچنین وی طرح کاهش تردد اتوبوس های درون شهری را مطرح کرد و اینکه تعداد سفرها تا 80 درصد کاهش یافته است و در بخش های مختلف این سازمان دچار زیان 350 میلیون تومانی شده است، اعضای شورا با این طرح با هدف مقابله با ویروس کرونا موافقت کردند.

اعضای شورای شهر بیرجند با تمدید پرداخت عوارض پروانه ساختمان به شرط این که تا پایان امسال پرونده مد نظر تکمیل و برای حوزه درآمد شهرداری ارسال شده باشد تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده موافقت کردند.