طرح ممیزی املاک بیرجند بعد از حدود 15 سال که اجر نشده بود روزگذشته برای اجرا به تصویب شورای اسلامی شهر بیرجند رسید

 شهردار بیرجند در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان این که با توجه به ضرورتی که وجود دارد باید هرپنج سال طرح ممیزی املاک اجرا شود اما بعد از 15 سال برای اجرای طرح ممیزی املاک بیرجند در بودجه امسال شهرداری 500 میلیون تومان اختصاص یافته است و با توجه به این که اطلاع دقیقی در زمینه وضعیت املاک شهر بیرجند و تخلفات انجام شده در این مدت وجود ندارد انجام این کار ضروری می باشد.

به گفته محمد علی جاوید ابتدای سال شرکتی که در این زمینه تجربه و سوابق زیادی داشت در خواست انجام آن را ارائه کر و قرار بود با ترک تشریفات اجرای این طرح به این شرکت واگذار شود اما به دلیل اینکه شرکت مورد نظر از رتبه مناسبی برخوردار نبود مناقصه عمومی کشوری برگزار شد و تنها یک نفر متقاضی انجام این کار شد. در صورتی که

اعضای شورا با اجرای این طرح توسط متقاضی موردنظر موافقت کنند برای ممیزی املاک هر بلوک 25 هزار تومان به وی پرداخت خواهد شد و اگر انجام این کار بر اساس هر واحد ممیزی شده باشد شهرداری زیان می کند.

او افزود: شرایط قانونی مناقصه در این زمینه رعایت شده و قیمت مورد نظر هم مناسب می باشد و مقررشده است به شکل رندمی تعدادی از پرونده های مربوط به ممیزی انجام شده توسط این متقاضی برسی شود تا این کار با نظارت دقیق عملی شود . طرح ممیزی املاک از منطقه دو شهرداری بیرجندآغاز و بعد  در همه نقاط شهر اجرا خواهد شد.

بعد از این که دکتر حسنی صفت عضور شورا بر بیان تبیین مزایای این طرح برای شهروندان بیرجندی تاکید و مهندس میری دیگر عضو شورا هم داشتن آمار و اطلاعات دقیق واحدهای مسکونی و تجاری و مشخص شدن مغایرت ها با پروانه های ساخت را برای برنامه ریزی شهرداری ضروری دانست، اعضای شورا اجرای طرح ممیزی املاک بیرجند را مصوب کردند.

در خواست موافقت اعضای شورا با نگرفتن عوارض صدور پروانه ساخت برای احداث همراه سرای بیماران در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که با تاکید شهردار بر ضرورت انجام این کار اعضای شورا با انجام آن موافقت کردند. هچنین اعضای شورا با پرداخت نشدن عوارض ساخت پروژه رفاهی استادیوم شهید شهپر بیرجند

متعلق به آموزش و پرورش مخالفت کردند و شهردار تاکید کرد تا زمانی که  تکلیف چگونگی پرداخت عوارض این پروژه توسط اداره کل نوسازی استان مشخص نشود از ادامه ساخت آن ممانعت می شود.

در ادامه این جلسه شهردار بیرجند با بیان این که از شرکت برق به دلیل خشک کردن درخت های کاج نیروگاه قدیم بیرجند طرح دعوی کرده است، گفت: در ماه های گذشته اقدامات بسیار خوبی در زمینه حفاظت از فضای سبز بیرجند با اجرای سیستم آبیاری قطره ای شده است. برخی از درخت ها  موجود در حاشیه خیابان ها به دلیل این که شبکه برق هوایی شهر از مکان این درخت ها عبور می کند دچار آسیب شده اند و ضرورت دارد که شبکه شهری برق بیرجند زمینی شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.