صبح امروز جلسه شورا با حضور اعضای شورای شهر و شهردار بیرجند و خبرنگاران برگزار شد.

 در این جلسه پس از قرائت نامه های ارسالی از شهرداری و با اظهار نظر اعضای شورا  انجام گرفت.

مزایده جمع آوری، تفکیک و فروش پسماندهای خشک و قابل بازیافت، انتخاب مشاور برای ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی آرامستان بیرجند و واگذاری پارکینگ های سطح شهر به پیمانکار از مباحثی بود که در جلسه شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابتدا رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن گرامیداشت 13 آبان گفت: امسال 13 آبان نسبت به سال های گذشته اهمیت بیشتری دارد و باید هر چه با شکوهتر برگزار گردد.

تقی زاده با اشاره به طرح جامع میدان ابوذر  و پارک جنگلی، یادآور شد: کلیات و اصل این طرح ها مورد حمایت اعضای شورای شهر است اما بعد از بررسی های کارشناسی شده و تصویب هیئت تطبیق، در جلسه شورا مطرح خواهد شد.

شهردار بیرجند در زمینه طرح جانمایی احداث مجتمع فرهنگی یا مسجد جامع در آرامستان بیرجند گفت: هر چند تغییراتی در سالن آقایان در این آرامستان ایجاد شده است به طوری که حدود یک سوم به فضای قبلی افزوده شده اما فضای خواهران همچنان کم است.

با پیشنهاد رئیس شورا مقرر شد در ضلع شمالی آرامستان فعلی در کنار بلوار پیامبر اعظم(ص) فضایی با عنوان مسجد جامع یا مجتمع فرهنگی از محل اعتبار ات عمرانی شهرداری ایجاد و در مناسبت های مختلف از آن استفاده شود، وی خواستار انتخاب مشاور برای تهیه طرح مورد نظر شد که اعضای شورا با کلیات این طرح موافقت کردند.