حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد در نشست خبری شورای شهر و اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته در مجموعه کمیسیون های شورای شهر در مباحث فرهنگی، عمرانی، خدماتی و ... در راستای منافع مردم مصوبات خوبی تصویب و به اجرا درآمده است که در این خصوص با تایید دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، تعداد جلسات و مصوبات در سال گذشته روند خوبی داشته و مورد رضایت بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد، توجه به منویات مقام معظم رهبری و قانون را به عنوان فصل الخطاب همه عنوان کرد و گفت: زنده کردن یاد و خاطره شهدا، حضور در اجتماعات مردمی، توجه به مسائل مذهبی، فرهنگی، مساجد و ...  از دیگر برنامه های پیش روی شورا در سال جاری می باشد.

وی گریزی به شعار سال زد و اذعان داشت: در این راستا می بایست تلاش در خصوص جهش  تولید و حضور و مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها مدنظر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به حمایت از اقشاری که حاضر به مشارکت در زمینه تولید هستند افزود: نقش مردم نباید کمرنگ دیده شود و این جزو سیاست های ما در شورای اسلامی شهر بیرجند می باشد.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد اجرای پروژه هایی مانند پل و میدان شهید فایده، بلوار شهدای عبادی و... را از پروژه های اجرا شده شهرداری در سال گذشته برشمرد و اضافه کرد: علیرغم ظرفیت موجود در شهرداری و با وجود نیروهای مستعد و امکانات و تجهیزات، متاسفانه برخی پروژه ها مانند انتقال پساب فاضلاب، صنوف آلاینده، تقاطع غیر همسطح  که از مطالبات مردمی بوده تاکنون توسط شهرداری به اتمام نرسیده است.

وی با اشاره به تعامل نسبی شورا با سایر دستگاهها افزود: تعامل خوبی بین شورا، شهرداری و سایر دستگاه ها اتفاق نیفتاده و تقویت این ارتباط در سال جاری مدنظر شورا می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه های شورا و شهرداری است، گفت: وظیفه ما تقویت گروه های جهادی است که در این زمینه بودجه لازم هم تعریف می شود و امسال نیز همچون گذشته در برنامه کاری قرار دارد.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد در زمینه مطرح شدن موضوعات درخصوص تغییر و جابجایی شهردار بیرجند با بیان اینکه هنوز تعدادی از اعضای شورا بر عدم صلاحیت شهردار برای ادامه کار اصرار دارند و تاکنون به پاسخ قانع کننده ای نرسیده اند از نظر شورا، شهردار صلاحیت ادامه کار را ندارد.

وی اظهار داشت: ما طبق قانون این مهم را اعلام کرده و با توجه به عدم پاسخ قانع کننده فرمانداری در مهلت مقرر قانونی، مصوبه شورا لازم الاجرا شده و مراتب برای پیگیری به وزارت کشور ارسال شده و این موضوع از این طریق در حال پیگیری می باشد بنابراین هر چه قانون اعلام کرد همه مطیع قانون خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه در این نشست خبری، خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و مسئولین دانست و اذعان داشت:  اصحاب رسانه می توانند در جهت ایجاد آرامش در جامعه و همدلی و وحدت تاثیرگذار باشند که امیدواریم این وظیفه مهم را مدنظر داشته و جامه عمل بپوشانند.