رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از موافقت حداکثری اعضای شورا با بکارگیری مشاور برای آغاز عملیات اجرایی پارک آبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد روز گذشته در جلسه علنی شورا ضمن تقدیر از حضور پرشور شهروندان در مراسم راهپیمایی حمایت قاطع از عملیات وعده صادق علیه رژیم اشغالگر قدس گفت: مجموعه پارک آبی در زمینی به مساحت ۲۸ هزار متر مربع احداث خواهد شد که در این پروژه ۲۰ هزار مترمربع به شهربازی و ۸ هزار مترمربع به پارک آبی اختصاص خواهد یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به حضور مدیر سرمایه گذاری شهرداری در جلسه شورا و ایراد توضیحاتی در خصوص بکارگیری مشاور برای احداث مجموعه پارک آبی خاطر نشان کرد: اعضای شورا با اکثریت آرا با این مساله موافقت نمودند.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد با اشاره به مکاتبه رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند با شورای شهر مبنی بر وجود تناقض فیمابین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری بیرجند در خصوص مسیرهای حفاری خاطر نشان کرد: دکتر رضا حسنی صفت به عنوان نماینده شورا برای بازدید و حل مشکل مورد درخواست از شوی شورا انتخاب شد.

وی با اشاره به بیان مصوبات شورای همتا در خصوص ساماندهی و کاهش تصادفات درون شهری، هوشمندسازی و نصب سامانه های ثبت تخلف در نقاط مختلف سطح شهر توسط شهرداری یادآور شد: مقرر گردید شهرداری برنامه عملیاتی تحت عنوان بازدارندگی را به شورای همتا ارائه نماید.

ایراد پیشنهادات اولین جلسه کمیسیون بودجه در سال 1403

رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند در ادامه جلسه به بیان پیشنهادات اولین جلسه کمیسیون بودجه در سال جاری پرداخت.

مهندس عباس سروری اذعان داشت: در خصوص تعرفه پیشنهادی شهرداری در خصوص گل و گیاه، کمیسیون با تمام ردیف ها جز یک مورد موافقت کرد.

وی از موافقت شورا با دو نرخی شدن تعرفه آب شور و شیرین در داخل و خارج از محدوده شهر خبر داد و افزود: با توجه به مکاتبه صنوف آلاینده مبنی بر ادامه سیاستهای تشویقی و تخفیفات تا پایان سال 1403 کمیسیون خواستار گزارشی از اجرایی شدن مصوبه شورا در این خصوص شد تا در خصوص ادامه تخفیفات اعلام نظر گردد.

رئیس کمیسیون بودجه شورا اضافه کرد: درخواست شهرداری در خصوص بکارگیری مشاور در مجموعه پارک آبی نیز در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با توضیحات مدیر سرمایه گذاری شهرداری با این امر موافقت شد.