به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، در جلسه علنی شورای شهر، پیشنهاد رئیس شورا مبنی بر تشکیل کارگروه مشورتی برای تسریع در اجرای برخی پروژه ها به شور و مشورت گذاشته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اعلام این خبر گفت: تاخیر در اجرای برخی پروژه ها مانند انتقال صنوف آلاینده، پساب فاضلاب، پادگان 04، تقاطع غیر همسطح و ... باعث ایجاد نگرانی هایی شده که پیشنهاد می شود کارگروه مشورتی برای اولویت بندی این پروژه ها تشکیل گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد خواستار بیان نظرات اعضای شورا در این خصوص شد که در نهایت پس از اعلام پیشنهادات مختلف در این خصوص اظهار داشت: پروژه های دارای اولویت برای بررسی بیشتر و تعیین دلایل ضرورت اجرا در جلسات فوق العاده شورا مطرح و جمع بندی گردد.

وی اضافه کرد: در این راستا مقرر گردید اولین پروژه، موضوع پادگان 04 باشد که دارای مباحث مختلف و حواشی گوناگونی است که در اولین جلسه فوق العاده شورا در هفته آینده مطرح و پس از بررسی و جمع بندی به معاونت عمرانی استانداری ارجاع تا با دعوت از دستگاههای مربوطه و با حضور اعضای شورا به تصویب نهایی رسیده و زمینه اجرای آن فراهم گردد.

شهردار بیرجند نیز با تایید این مطلب که این مسائل خواسته بحق شهروندان هستند اظهار داشت: پروژه هایی از این قبیل، چند وجهی بوده و تنها یکی از وجوه آن شهرداری می باشد لیکن برای ورود به این مسائل نیاز به همکاری گروهی می باشد.

دکتر مهدی بهترین یادآور شد: مسائل شهر و تشکیل جلساتی در این خصوص پس از بررسی در شورا می بایست در استانداری و با حضور ادارات ذیربط پیگیری گردد.

در ادامه این جلسه، منشی شورا به قرائت نامه ها پرداخت.

لازم به ذکر است موافقت اعضای شورا با تفاهم نامه فیمابین شهرداری و نیروی انتظامی مبنی بر همکاری و همراهی نیروهای فرماندهی انتظامی با شهرداری و انعقاد قرارداد مشارکت در خصوص سرمایه گذاری و ساخت پروژه مسکونی در خیابان ظفر از جمله مصوبات شورای شهر در جلسه روز دوشنبه بود.

شایان ذکر است انعقاد قرارداد ارتقاء نرم افزارهای مجموعه شهرسازی نیز پس از استماع توضیحات مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و با نظر موافق اعضای شورای شهر مصوب گردید.