به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، اعضای شورای شهر روز گذشته در جلسه علنی طی نامه ای به دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، خواستار بازگرداندن 500 دانشجوی پردیس شهید باهنر از قاین به بیرجند شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اعلام این خبر گفت: طی این نامه به دانشگاه فرهنگیان اعلام شد پس از تحقق این خواسته اعضای شورای شهر بیرجند، در خصوص اجرای موارد ذیل که خواسته مشخص دانشگاه فرهنگیان در جلسه مورخ 5/7/1402 بوده مساعدت و همکاری لازم صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد به مساعدت شورای شهر در خصوص حذف حق تعیین کاربری و رایگان نمودن هزینه ایاب و ذهاب 500 دانشجوی انتقالی قاین به بیرجند (از خوابگاه به دانشگاه) اشاره کرد و گفت: در صورت بازگشت 500 دانشجو از قاین مساعدت و پیگیری در خصوص تامین خوابگاه 500 دانشجوی انتقالی و صدور رایگان پروانه ساخت طرح جامع دانشگاه فرهنگیان از سوی شهرداری منوط به اجرا در بازه زمانی مشخص نیز از سوی شورا انجام می گردد.

وی در ادامه این جلسه ضمن تبریک هفته وحدت اذعان داشت بنیانگذاری این هفته به ایتکار امام راحل مسلمانان را متوجه این مساله کرد که به وحدت می توانند به اهداف بلند دنیای اسلام رسیده و جلوی سوء استفاده دشمنان را بگیرند.

در ادامه این جلسه پیرامون حادثه سرعت گیر بلوار پیامبر اعظم (ص) بحث و تبادل نظر صورت گرفت که رئیس شورای شهر بیرجند خواستار نصب علایم هشدار دهنده زمان اجرای سرعتگیرها در سطح شهر شد و به مواردی از قبیل ناکافی بودن تابلوهای مسیریاب درون شهر و حفاری های شرکت مخابرات از میدان امام تا سه راه اسدی جهت فیبر نوری پیرو تماسهای شهروندان اشاره کرد.

شهردار بیرجند نیز با اشاره به اینکه نصب سرعتکاه در بلوار پیامبر اعظم (ص) مصوبه شورای ترافیک استان را دارد و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده اظهار داشت: احداث سه سرعتگیر در این بلوار از مصوبات شورای ترافیک استان است.

دکتر مهدی بهترین راه حل مشکل بلوار پیامبر اعظم (ص) را نصب دوربین هوشمند دانست و یادآور شد: در هنگام اجرای سرعتکاه هماهنگی کامل با پلیس راهور در خصوص روز و ساعت اجرا انجام شده بود و در 45 متری مکان اجرا، تابلوهای هشدار نصب و پس از اجرا روی آن به وسیله پودر سیمان، سفید شده بود و همچنین بالای محل اجرای سرعتکاه در پی هماهنگی پلیس راهور با اداره برق روشنایی کامل تامین بود.

وی اضافه کرد: برای خط کشی روی سرعتکاه می بایست 2 الی 3 هفته از آسفالت اولیه بگذرد چرا که بخارات آسفالت رنگ را می خورد و تاثیری نخواهد داشت.

شایان ذکر است طرح مسائلی از قبیل ممنوع بودن نصب سرعتکاه در معابر با سرعت تردد مجاز بالای 50 کیلومتر در ساعت، انتقاد از فعال نبودن شورای ترافیک شهرستان بیرجند و طرح نامه های شهروندان و تصمیم گیری در این خصوص از جمله مواردی بود که توسط اعضای شورای شهر در این جلسه مطرح گردید.