حجت الاسلام و المسلمین بخشی پور گفت: بزرگترین پرونده اقتصادی خراسان‌ جنوبی در دستگاه قضا، بنگاه خیریه آبلوله است.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی روز گذشته در دیدار با اعضای شورای شهر بیرجند اظهار کرد: پرونده قضایی بنگاه خیریه آبلوله بیرجند بزرگترین پرونده اقتصادی در دستگاه قضا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اساس نامه این موقوفه در سال 1302 نوشته شده است، ادامه داد: در دادگاه استان پرونده خیریه آبلوله بزرگترین پرونده اقتصادی در حال رسیدگی است و در حال حاضر این پرونده به 22 جلد رسیده و برای آن تاکنون 22 وکیل گرفته شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه برای این مهم درخواست قاضی ویژه شده است، اظهار داشت: برای موقوفاتی که متولی هستیم 88 نفر را در مناطق گرفته ایم و با توجه به کمبود نیرو و ظلمی که به موقوفات شده است، در حال حاضر برای این موارد هیات امنا انتخاب می شود.

وی با اشاره به این مهم که بر اساس اساسنامه تاکنون برای خیریه آبلوله چهار مجمع برگزار شده است، افزود: از خویشاوندان هیأت امنا تاکنون در این مجامع شرکت نکردند و پیگیر برگزاری مجمع هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه موقوفه نفعی برای ما ندارد، گفت: متأسفانه درگذشته اقدامات ناخوشایندی مانند تحویل 11 قطعه زمین در ظفر به جای طلب وکیل، خرید تنخا به ارزش 450 میلیون تومان بدون وجود سند و... انجام شده است که پیگیر همه این موارد هستیم.

وی درخصوص زمین جنب بیمارستان تأمین اجتماعی گفت: این زمین تاسیساتی بوده که موقوفه درخواست تغییر کاربری آن را داده است و قرار است حق بهره برداری به بیمارستان شهید رحیمی داده شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم حقوق موقوفات را بگیریم، بسیاری از کارها لنگ می شود، افزود: در 9 مهرماه دادگاهی در مرکز برای بررسی این مهم و برگرداندن حق موقوفه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی پور به برگزاری جلساتی در استانداری اشاره کرد و گفت: بر این اساس برای تغییر کاربری شهرداری درخواست رقمی معادل 18 میلیارد تومان کرده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند هم با بیان اینکه خیریه آبلوله به روز اجرای نیت واقف انجام می شود، گفت: اجرای صحیح و مدیدیت این موقوفه در حال انجام است و با توجه به این مهم که نیت واقف تأمین آب شرب برای مردم بیرجند است، 9 باب سقاخانه در اقصی نقاط شهر احداث شده است.

حجت الاسلام رو المسلمین دادخدا خدایی با اشاره به این مهم که ریالی از عواید این موقوفه از بیرجند خارج نشده است، افزود: اداره اوقاف برای اجرای نیت واقف آمادگی دارد در صورت همکاری شهرداری در پارک ها هم سقاخانه احداث کند..

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص حسینیه امام رضا (ع) نیز گفت: برای احیای این موقوفه 800 میلیون تومان در سال 86 هزینه شده است و حسینیه نواب هم به مدت 10 سال در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته که به علت کمبود اعتبار هنوز در این راستا ورود نکرده اند.