به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند؛ در جلسه شورای شهر نامه ستاد دیه خراسان جنوبی مبنی بر تحقق قول مساعد رئیس شورا مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر تخصیص 50 میلیون تومان به ستاد دیه استان مورد موافقت قرار گرفت.

همچنین نامه‌ای از سوی عتبات عالیات خراسان جنوبی مبنی بر تأمین هزینه یک دستگاه یخ ساز برای کاظمین و کربلا در ایام اربعین مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر، مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

در ادامه نامه ای از سوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه بیرجند مطرح شد طی این نامه ناحیه سپاه بیرجند خواستار واگذاری فرهنگسرا به صورت رایگان برای برگزاری جلسه همایش تجلیل از جهادگران بیرجند در 27 اردیبهشت که با حضور سردار زهرایی برگزار می شود، شد و پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای شهر بیرجند، مقرر شد فرهنگسرا برای برگزاری همایش در 27 اردیبهشت به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.

نامه ای هم از سوی مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری خراسان جنوبی برای تأمین فرهنگسرا با هدف برگزاری جلسه روز ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) مطرح شد که اعضای شورای شهر، خواستار اهتمام به مباحث فرهنگی و تأمین این مکان به صورت رایگان برای برگزاری مراسم حوزه بانوان شدند.

این نامه و درخواست مطرح شده، هم پس از بحث و تبادل نظر مورد موافقت اعضا برای تأمین فرهنگسرا برای برگزاری مراسم روز دختر در اول خرداد و جلسه ولادت حضرت زهرا(س) به صورت رایگان قرار گرفت.

در ادامه منشی شورا نامه ای مبنی بر ساماندهی محل تجمع کارگران فصلی را مطرح کرد در این نامه آمده است که مقرر شده شهرداری اقدامات لازم برای استقرار کارگران در خیابان سعیدی غربی را فراهم کند همچنینی مقرر شده با همکاری شهرداری و شورا با صنوف، هزینه دو نفر نیرو برای این مکان به صورت حق الزحمه فراهم شود.

بر اساس این نامه مقرر شد شهرداری نسبت به چاپ پنج عدد بنر برای هدایت کارگران و کارفرمایان به روز باراز بهشتی را در دستور کار قرار دهد و این نامه هم پس از شور و مشورت اعضا مقرر شد شهرداری لایحه به کارگیری دو نیرو را به شورا بدهد.

نامه کمک پنج میلیون ریالی به صورت ماهانه به نیروهای شهرداری و خانواده آنها که از بیماری صعب العلاج رنج می برند و یا دچار معلولیت هستند نیز از منابع نیروی انسانی شهرداری به شورا ارجاع شده بود که پس از بحث و مشورت مقرر شد نامه برای بررسی بیشتر به خدمات شهری و سلامت ارجاع شود.

همچنین نامه رئیس شورای استان به شهرداران با هدف حفظ و گسترش فضای سبز و... مطرح شد و مقرر شد به شهرداری جهت اقدام لازم و ارائه گزارش ارجاع شود.

اجرای سازه فلزی رواق سردرب بازار با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان، برگزاری مناقصه خرید تجهیزات و سرورهای شهرسازی، شرکت یکی از کارشناسان شهرداری و یکی اعضای شورای شهر عضو کمیته سرمایه گذاری در دوره آموزشی مشهد با هدف آشنایی با روش های سرمایه گذاری مطرح و موارد مورد تصویب شورا قرار گرفت.