به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، رئیس پلیس راهور استان در صحن شورای شهر حضور یافت و گزارشی از وضعیت ترافیکی مرکز استان ارائه داد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن تقدیر از زحمات پلیس راهور در پایان سال، بر ضرورت همکاری مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور در کاهش ترافیک مرکز استان تاکید کرد.

دکتر رضا حسنی صفت با اشاره به وضعیت نامناسب ترافیکی سطح شهر خواستار ارائه راهکارها و پیشنهادات مناسب برای بهبود این وضعیت شد.

رئیس پلیس راهور استان نیز در این جلسه ضمن ارائه آمار و ارقام ترافیکی و حوادث استان خصوصا شهر بیرجند اظهار داشت: با توجه به اینکه آمار تصادفات در مرکز استان از سایر شهرهای آن بیشتر می باشد لزوم توجه بر مسائل ترافیکی بیش از پیش احساس می شود.

سرهنگ عباسی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برخی معابر در سطح شهر بیرجند سالهاست خط کشی نشده افزایش هزینه برآورد شده برای خط کشی های شطح شهر ضرورت دارد.

وی از دیگر دلایل منجر به حوادث سطح شهر به روشنایی کم برخی معابر و میادین اشاره کرد و افزود: در 11 ماه گذشته بالغ بر 19 هزار راننده جدید در استان اضافه شده اند که بیش از  75 درصد آنها متعلق به مرکز استان می باشند و این تعداد در کنار 250 خودروی جدید، نیازمند تمرکز امکانات و نیروها برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن می باشد.

رئیس پلیس راهور استان برخورد با میوه فروشهای حاشیه خیابان  را نیز در کاهش تصادفات درون شهری موثر دانست و اضافه کرد: از پیشنهادات موثر و همیشگی در این خصوص می توان به بحث هوشمند سازی و فراهم نمودن زیرساختهای آن اشاره کرد.