گزارش تلفیقی درآمد و هزینه بهمن ماه سال جاری که به تایید کمیسیون بودجه رسیده بود در شورا مطرح و مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، روز گذشته در آخرین جلسه رسمی شورا در سال 1401، رئیس کمیسیون بودجه به طرح درخواست شهردار مبنی بر افزایش اعتبار در برخی منابع و مصارف بودجه پرداخت و با افزایش 50 درصدی اعتبار پروژه خرید و بازسازی اتوبوس و مینی بوس، زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر موافقت گردید.

مهندس عباس سروری از مخالفت شورا با افزایش اعتبار پروژه میدان اجتماعات، بهسازی آیلندها و بلوارهای سطح شهر، بازپیرایی پارکها و فضای سبز، زیباسازی و بهسازی بلوار صیاد شیرازی خبر داد و اظهار داشت: اعضای شورا با افزایش بودجه پروژه های بهسازی و احداث املاک تجاری شهرداری، طراحی و اجرای المان ها، بهسازی و احداث میادین سطح شهر (تکمیل میدانهای تمنای باران و سپاه) و مناسب سازی پیاده روهای سطح شهر موافقت کردند.

وی با اشاره به موافقت اعضای شورای اسلامی شهر با ساخت 14 سردیس توسط شهرداری برای باغ مفاخر یادآور شد: درخواست شهرداری مبنی بر افزایش 25 درصدی قرارداد خدمات پشتیبانی نیروهای بخش خصوصی برای بررسی بیشتر و دقیق تر به کمیسیون خدمات شهری شورا ارجاع شد.

سروری با اشاره به درخواست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در خصوص عدم وجود اعتبار برای نگهداری فضای سبز و شارژ چاه آب رحیم آباد افزود: افزایش اعتبار موارد فوق الذکر در متمم بودجه لحاظ شده است.

گفتنی است پروژه احداث دیوار اراضی ارتش در انتهای خیابان عدل علیرغم مخالفت کمیسیون بودجه، در صحن شورا  با نظر اکثریت اعضا مورد موافقت قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه از درخواست کمیسیون مبنی بر توجه ویژه به جشن های برگزار شده توسط شهرداری به لحاظ محتوایی یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد اذعان داشت: در سال جاری در کمیسیون فرهنگی شورا، تعداد 6 پارک در سطح شهر بیرجند مورد بررسی قرار گرفت که با نظر اعضای شورا مقرر شد پس از رفع کامل نواقص آن، بررسی 6 پارک دیگر در دستور کار قرار گیرد.